Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, August 26, 2012

Potret Dan Suasana Riang

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Assalamualaikum WRT...

Salam 8 Syawal buat semua!
Sekejapan je dah masuk 8 Syawal kan?
Mood raya pun dah beransur hilang sdikit demi sdikit..

Semalam aku n family beraya bersama saudara mara belah mak dari Singapore.
Majority sedara mara belah mak tinggal di singapore..
walaupun ada segelintir yang dah menetap di malaysia..itupun di johor bahru saja.
Semalam kami hampir 8 buah keta berombongan kerumah saudara mara di johor bahru.
Rombongan berkunjung di singapore dah selesai masa raya kedua yg lalu..
itupun aku ,husband n wisya tak dapat pergi sebab pertamanya, kami bertiga masih beraya di Kampung Mr hubby di Simpang Renggam...
dan keduanya sebab KAMI BERTIGA DAH KEMATIAN PASPORT!!!
aHAKS...gi mana kami mau pergik kalo passportnya udah mati lorhhhh!!! =)

Apepon, dapat jugaklah kami beraya ngan org2x singapore semalam walaupun mr hubby tak dapat join sebab dia kena kerja.hubby shift malam...kang rabak plak mata die nak gi keje kalao paksa jalan2x..huhu
Semalam walaupun aku kerja half day, tapi sempat jugalah beraya ngan diorang semua sebab kebetulan masa aku sampai je ke rumah mak jam 1 tengahari, sedara mara dari singapore tu pun baru je sampai kerumah mak aku...kiranya umah mak umah yg kedua selepas diorang menziarahi rumah makcik nesah aku (Kakak mak yg sulong)
Sampai je, aku terus bersiap-siap sebab nak join diorang berombongan kerumah seterusnya dan seterusnya..hiks


Tapi ada satu kes yg buat aku tensen pabila budak yg bernama Darwisya anak Roslan tu mula buat hal semalam...Grrrrrr..geram betul aku ngan kerenah wisya semalam
Tetiba bad mood yg amat2x sangat...asyik nak berkepit ngan aku je..
Bila aku lepas skit , dia mulalah melalak mcm owg gile...kuat okeh die melalak!
Mama die ni naik tebal muka bila anak semacam perangai camtu.
Mr hubby plak takde, kalo tak, boleh gak lah hubby tengok-tengokkan dia.
Tak taulah kenapa wisya tahun ni macam bad mood je..since dari umah mertua pun dia camtu masa beraya kerumah org..

Ape yg ku perasan pada wisya ni, dia macam takut nak bergaul ngan org especially org yg die jarang jumpa dan tak dikenali. dan especially org2 dewasa laa..kalau sesama baya ngan die, dia tak takut plak...lagi suka dapat main2x adelaaa!
Aku rasa, wisya ni ala-ala anti sosial la kot!
Takpe...insyaAllah mudah mudahan bila dia dah bersekolah nanti, die dapat ubahlah perangai  buruk die tu...hope so kan!! Anyway, memang sangat memenatkan dan tensen layan kerenah dia okeh! Susah nak bawak jalan kalau perangai camtu tau! Dedulu masa kecik, tak pulak macam tu..ni dah beso panjang(3 thn dah) tetiba mula plak buat perangai! Kalau dengan nenek,atuk n busu die kat umah ,pandai plak die mengusik...buat perangai kelakar sampai atuk nenek die tak henti gelak tgok perangai lucu die...sgt mesra okeh!

tapi bila berkumpul ramai2x ngan org yg jarang jumpa, die jadi tak mesra alam pulak...kan ke pelik anak mama yg notty girl sorang ni!!!! huhu..

okeh! saya dah melalaut sangat panjang skang ni....apepun, tahun ni lega dah dapat beraya ngan sedara mara belah emak cuma belah ayah je belom berkesempatan berjumpa lagi! sorang pun sedara belah ayah aku belum jumpa lagi! Hope kami bakal berjumpa nanti...mana nya tak, mak n ayah aku balik kampung nenek Gelang Patah (belah ayah) masa 1st raya...pastu jalan2x umah makcik pakcik n cousins belah ayah pada raya kedua...Yg mana masa tu, aku n mr hubby masih beraya di umah mertua aku...huhu cedih! bginilah nasib org dah kahwin kan!!!!
Kalau dulu masa single, sedara belah ayah dululah yg aku jumpa dulu masa raya pertama..huhu.. Mode: Rindu ngan maktok yg masih terbaring di atas katil je (Stroke)
InsyaAllah nanti Fiza datang jumpa maktok utk bersalaman ye maktok! Fiza sentiasa doakan maktok fiza ni sembuh n sihat spt sediakalan. amin!
Yg belah ayah memang tinggal nenek aje (tokbah dah hampir 5 tahun meniggal)
yg belah mak plak, dua-dua atuk n nenek dah takde sejak aku sekolah rendah lagi.

okla...jom layan serba sedikit gambar yg ada utk sepanjang raya tahun ni. Apepon, gamabr aku sikit je yg ada...yang banyak, gambo org lain je..sebab aku sangat2x no mood nak snap gmbo tahun ni...tak excited macam selalu...don't know why but maybe due to my mabuk-mabuk di hari raya ni kan!!!! oh my!!! hiks
InsyaAllah tahun depan nak sambut ngan lebih meriah sebab Wisya dah ade geng raya tahun depan..insyaAllah


Gambo-gambo dibawah adalah suasana raya 2012 di kampung mr hubby di Kampung Paya Simpang Renggam:























Umah atuk simpang renggam







Next entry kite share gambo suasana raya di family sebelahku pula k..

bye!




Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!