Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 30, 2012

Macam-Macam AJL 26

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Assalamualaikum WRT...

AJL 26 [ Anugerah Juara Lagu 26 ] dah pon setel!
Its amazing how music affects people.

Aku petik kata2x ni dari status Twitter & Facebook Wardina Safiyya Officialpage  .
Yups! I'm agree what she's said. Dengan AJL saja dah dunia hiburan jadi gempak segempak gempaknya..
Sejak dari semalam bermula berlangsungnya AJL di TV3 [ mak tak dpt tonton live noks ] ...sampailah tamat...status Twitter mahupun Facebook dibanjiri dengan komen2x dan kritikan2x mengenai AJL. Wow!!! sampai aku tak dapat nak kejar satu persatu komen2x tersebut especially twitter.  Aku follow dua2x okeh!
Yg bestnya klu follow twitter, bukan saja komen  kawan2x dan org ramai saja hapdet status, tapi retis2x pun kite dapat tgok status dorang dan majority retis2x or celebrity2x tesebut semua mengatakan tentang AJL..Wah!!! pendapat aku plak : 
Its amazing how internet affects people
hahahhah ... tapi aku rasa dengan adanya benda2x ni, dunia hiburan menjadi semakin meriah! kita semua sama2x berkongsi feeling dan komen terhadap sesebuah program. Tu yang positifnya lah! yg negatif pon banyak gak tp sebolehnya kita abaikan dulu yg negatif..utk kebaikan semua!
Antara retis yg aku follow dan banyak tweet ttg AJL nis emalam adalah seperti Elfira Loy [minah ni dlm masa yg sama sebok gak promot cerita 'Biar Mimpi Sampai Ke Bintang ' yg kebetulan ada kat Astro Ria Semalam...hiks , lagi Sarimah Ibrahim [banyak puji Hafiz dan sentiasa terkenangkan smasa dia jadi engacara AJL yg lalu bergandingan ngan Aznil Nawawi] , SharifahAleya, FahrinAhmad [asyik hapdet psl gane bola sepak Nadal je hiks] , Rita Rudaini [Die kata ,lagu awan nano lagu peberet ank lelaki die si Ryan] , Esliza Loy [adik Elfira] , Adi Putra, Fafau [banyak sokong Hafiz da Alyah] dan banyak lagi..
Sbb tu aku suka follow twiter daripada facebook..Twitter akan mendekatkan kite pada retis n selebriti ...huhu...walaupon dorang tak pernah reply or retweet kita, tp dapat tgok komen dorang pon dah rasa best! Dengan twitter aku semakin mengenali peribadi diorang smua..itu lah kelebihan twitter...


ok berbalik pada AJL....saja nak share fenomena yg berlaku sepanjang AJL berlangsung
Antaranya : 


1)Kesah sedih : Disebalik kemeriahan AJL, ada gak kesah sedih dimana Macbook Pro 15" dan Camera Canon 60D milik Aizat dan abangnya Anas Amdan telah hilang..katanya ad penceroboh cuba masuk di bilik persalinan diorang.Diorang merayu dikembalikan semula sebab dlm tu ada banyak hasil kerja diorang . Hmm..sedih n kesian Aizat dan abangnya. Mungkin bukan Macbook tu sendiri yg dikesahkan tetapi document pentingyg tersimpan didalam yg menjadi punca utama diorang merayus supaya dipulangkan..Dorang ckp,sesiapa yg pulangkan kembali camera n Macbook tu,diorang akan bagi 2 biji lagi laptop utk pencuri tu..wahhh! sampai begitu skali dorang merayu kan...klu aku jumpa macbook tu, aku pon nak pulangkan kat aizat sbb nnt leh dapat 2 bijik terus..ahahahahah! bengonglah pencuri tu!
Ambil kesempatan disebalik kemeriahan [kelekaan manusia terhadap AJL] ----> ni pon salah satu perkara negatif AJL jugak ni...manusia jadi leka dan lalai sekejap hmmm..fikir2xkanlah!


2] Hafiz Menjuarai AJL 26 mlalui lagunya Awan Nano... 
dunia membuktikan,bukan sekadar mekap tebal dan dress cantik2x je boleh mendapat perhatian...hafiz,anda dah buktikan!! 
Jimat kos Hafiz dalam AJL 26 kali ni..dan sapa sangka dengan hanya berkaki ayam,suar tracksuit [yg mcm nak bawak tido] tu dan t shirt [mcm nak gi toreh getah kotss] , Hafiz boleh jadi juara ... ini bermakna Hafiz juga dah membuktikan yang AJL adalah Pertandingan Suara...i repeat ye uols!!! Pertandingan Suara ,bukan pertandingan baju sapa paling santek! ohhhhh...kesian siapa yg dah berhabis duit utk itu even sponsor sekalipon....
Yeah... i liokeee Cara pembawakan Hafiz...dunia dah membuktikan ye uolss! harap2x lepas ni dapat membuka mata retis n celebrity kite tentang benda ni...


Buktinya, pagi ni ramai org pakat nak gi opis pakai t shirt dan suor senam tu..
klu bos tanya, " ko buang tebiat ke arini?" 
kite jawab lah " Ala ,bos ni tak awan nano la!!"
agak2x die banyak tanya dan membebel terus, ko sumbatkan je die gula2x awan  Nano ...sure die diam tak bunyik2x sampai kul 5pm! ahahahahahahahhaha...
mcm2x fenomena Awan nano ni kan!


Siapa tahu lepas ni mungkin Shawl n tudung Awan Nano mendapat tempat menggantikan tudung Mawi..ahaks...
Dan mungkin juga lepas ni ramai2x pakat tukar style rambut gaya sarang tebuan..alah...herman tino pon sanggup tukar rambut gara2x awan nano..apelagik fan hafiz kannnn...
wakakakkakkakakakakakaka...aku gelak beso ni!


3] Satu lagi kontroversi yang melanda pada kita semua sepanjang AJL malam tadi, dekat status Facebok mahupon Twitter sibuk jugak orang duk mengutuk memaki hamun siapa yg tengok AJL berbanding ngan yg tengok Ceramah Uztaz Azhar Idrus yg berlangsung dalam waktu yg sama. adeh!!! yg ni lagi satu isu~
aku terbaca satu komen di facebook semalam yg berbunyi :
Status yang paling poyos adalah "daripada tengok AJL, baik tengok Ustaz Azhar Idrus!(UAI)" dan yg sewaktu dengannya!
gila tak budak ni punya status? apahal plak ko kutuk org yg mengajakke arah kebaikan? ha ko!!!! memang kena bahasa dengan aku budak nis emalam sebab aku adalah salah sorang yg share link UAI bagi ceramah live semalam..kita memang boleh tgok live [mcm jugak ngan AJL semalam..boleh tgok live kat tv3 homepage]
jadi tersentap gak aku bila ada org komen mcm ni..seolah2x mcm tak suka plak org nak ajak kebaikan..dunia akhir zaman kan! ade die cakap tengok AJL sunah??? subhanallah...
komen aku tentang ni...kita smua punya kehendakdan hak peribadi utk nak tgok apa saja yg terbentang /disediakan di internet... buat apa plak kita nak mempertikaikan kehendak org lain tu? apa hak ko? apatahlagi bila nak ajak dengar ceramah UAI...salah ke? lainlah klu die tulis " daripada tgok AJL,baik kita merempit ke..gi clubbing ke" haaa..yg ni memang la POYOS!!!
budak yg buat komen kat atas ni terus terang aku cakap..budak yg takde akal..anak aku Darwisya yg umor 3 tahun tu pon lagi berakal daripada die sbb time faizal tahir nyanyi lompat2x atas stage, anak aku boleh marah " mama, ape dia buat macam tu" sambil muncungkan mulut sedepa..ihiks
nah! budak 3 thn pon pandai menilai buruk baik..aduhhhh! mmg dunia dah akhir zaman..
aku relax jer...AJL aku layan, Ceramah UAI pon aku layan..no hal!!! tak mati pon kalau layan dua2x program ni kan! adusssss..tetiba mak berangin tau! tak suka ! huhu


oklaaa...setakat ni dulu..apepon..AJL tetap AJL [sekadar sebuah hiburan] nak excited sangat pon tak guna juga..apa yg kita dapat? ko berbuih lah mengutuk sana sini tapi yg kayanya depa! bukan kita..cuma kekadang tu saja dok nak test jadi juri pengkiritik kann..betul tak? i know u!!! coz i jugak mcm u!!!! hehehe..


okeh..anyway tahniah buat Hafiz kerana menjadi juara dalam AJL 26...Hafiz memang layak dan rasanya takde langsung kontroversi yg mengatakan die tak layak kan??? means,Hafiz memang hebat dan sangat berbakat dalam dunia hiburan..aku perasan bakat die dri AF lagi...cara penyampaiannya sgt ikhlas..itu yg penting! Tahun depan, Ombak Rindu plak juara yeh ! sbb dapat aura Izzah [Hafiz-Izzah] errkkk..dekat2x mcm nama aku laaa...wakakakakakak...


okeh...jom layan lagu juara ni!





ini lirik awan nano plak..rupanya ada makna tersirat disebalik lagu ni...aku baru tahu! 
Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri
Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu
Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu
Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

p/s: aku dah terasa mcm Wartawan Hiburan plak buat entry mcm nih..ahaks! apepon semua tulisan aku kat atas takde niat tujukan buat sesapa..klua da yg terasa,aku minta maaf..betul! tak niat apepon..k..peace!


 
Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!