Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 26, 2011

Majlis Cukur Jambul Dan Akikah Anak Buah


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wrt
Hari sabtu lepas [22/10/2011] kami sekuarga iaitu aku,emak,ayah, Darwisya dan Busu Azhar telah ke Melaka menghadiri majlis cukur jambul dan akikah Anak saudara baru aku a.k.a cucu  keempat mak dan ayah aku. Nama ahli cilik kuarga baru kami ni ialah Aazad Hariz...glemer sungguh nama...ala-ala Aaron Aziz pon hader okeh...hehehe...jangan marah ye Emi[ibu baby Aazad]

Majlis start pukul 1.30ptg lepas zohor...Kami plak bertolak dari JB dalam pukul 11.30am..itupun diorang smua terpaksa tunggu aku balik dari keje [aku tak dapat cuti...cuma claim hours 2 jam je..supposed aku balik pukul 12.30pm tapi aku claim hours 2 jam,maka balik pukul 10.30am....itupon bizi gile,..last-last aku kena kuar pukul 11am jugak..adeh]

Alhamdulillah..walaupon agak sedikit terlewat bertolak ke Melaka [majlis dibuat di rumah mertua adik lelaki aku] tapi kami sampai ke rumah adik tepat2x pukul 1.30pm dimana kumpulan yassin sedang membaca yassin ...ngam2x gak kami sampai..adik lelaki aku baru je start pegang baby utk  berselawat ke atas nabi dan memulakan cukur jambul anaknya..alhamdulillah...
tapi kami tak dapat masuk sebab kumpulan yassinnya terdiri daripada lelaki2x...so,tengok dari luar je...dapatlah jugak snap gambar dari jauh....hiks..

Presenting for our new baby Aazad Hariz Bin Mohd Azuwan. Darwisya cuma tukang penyibuk je..huhuh..actually ini anak kedua untuk adik lelaki aku dan isterinya
Emi. Yg sulung pon lelaki okeh...nampaknya kena bekerja keras lagi la nak dapat pempuan plak..hik hik...tapi Emi cakap ,dia nak hold dulu 3-4 tahun baru beranak lagi...dia target nak 4 org...wowow...ramai gak tu..aku kalau leh nak 3 je..boley? hiks

Yeah..itu dia bapaknya si baby yang sedang mengusung anaknya untuk dicukur rambutnya...dapat amik dari luar je..jadilah ek..

Kami sekuarga...emak dan ayahku serta Azuwan ,baby dan isterinya Emi. Yang berbaju merah itam tu tuan tanah yang bermuka penat..maklumlah baru balik keje...ngeee
Nenek dah ada 4 orang cucu...2 lelaki..2 perempuan..ngam ngam choiii...tahun depan mgkin bertambah lagi 2 org..errkkk...anak sape ek tu? ngeeee..:D
Emi,emak,baby dan busu Azhar...Busu sangat suka dah ada 4 orang anak buah yerk busu?  Busu kecik2x dah ada anak buah ramai ek...hiks
alolololololo..tomeinya anak buah makngah sowang ni....gewam! Masa ni die merengek nak susu...alhamdulillah...Emi masih menyusu badan setelah 12 hari melahirkan...
haaaa...kita kasi close up ckit muka bam bam budak tecik ni...eeeee..gewammm!
Merahnyeee Mak Ngah Qadida! Makngah dah 2 tahun lebih takde baby..rasa kekok plak nak pegang...hahahah..eeehhhhhh....mana abangnye si baby Aazad ni ek? asyik tengok adik je...smpai terlupa kat abangnye si Aidil Husaini,anak buah makngah yang pertama ni..huhu
haaa...ini dia rupanya si abang kepada baby Aazad ni..waduh...waduh...susah betul nak tackle budak ni dari dulu sampai skang..nyombong tak sudah-sudah...pastu dahlah berangin je kejenya...sampai letih bapaknya nak melayan..ini pon sbb mood baik ni..klu tak..susah nak tgok dia senyum okeh..huhuhu..Aidil yang sangat garanggg okeh..
dua sepupu yang sangat jarang dapat berjumpa ..sorang kat Selatan..sorang kat Barat..huhu

Saje nak tunjuk gambo baby ni...sangat comel okeh..die anak jiran mertua adik aku ni....gewam tgok die...tapi no wonder la..mak die pon comel gak..yg pegang ni mak saudara emi klu tak silap...
budak ni pon somel gak..ini anak buah saya yang kedua selepas aidil,namanya Hani Qistina..dah setahun lebih dah dia..aku ada buat entry masa dia baru lahir dulu....masa ni die n mama n papa die baru smpai...lepas majlis ni,kami ade plan lain..iaitu nak melawat umah baru adik ipar aku yg kat atas ni...dia baru beli rumah banglo kat Idaman Villa Felda Sendayan N.9..so,kami bermalam disana sekali..okeh...nnt aku buat entry pasal tu k...
tengok dua sepupu rapat ni..bukan main lasak kat rumah orang...dia duorang ni mmg takleh berjumpa...sangat2x mesra...belom lagi masa kat idaman villa tu..tunggu ye..kite tgok aksi dan gelagat dua sepupu cilik ni....
apepon syukur..adik aku dah selamat buat majlis akikah...





Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!