Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, August 13, 2011

Perkembangan Astana U

بسم الله الرحمن الرحيم 
Assalamualaikum WRT...
Salam bertemu kembali warga blogger yg disayangi...mahupon teman2x yg sudi membaca dan mengikuti belog kesayangan cik mama qadida ni...[itu pon kalo ade org baca laa]
actually aku dah nak dekat seminggu tak online...jangankan hapdet entry...facebook pon dah lama tak jenguk...mak bizi noks...bizi nak uruskan hal rumah a.k.a Astana U kami..dahlah keje lagi...cuti start minggu depan sebab nak pindah.minggu ni memang kena keje. kadang2x bila selalu ulang alik uruskan hal astana U,balik  umah sampai kemalam...bila dah malam...ngantuk plak nak ngadap tenet....sudahnya terus tido n dah tak koser nak online...Penat n letih makcik sejak dua menjak ni...see...bukan senang nak pindah umah baru kan???? terkejar-kejar..mana nak pergi register Api dan Air,kalau takde dua benda penting ni,camne nak uruskan rumah..ye dak? 

Pastu sibuk beli barang sana ..barang sini...Kipas,Cat,Railing..barang keperluan mencuci umah[mop,berus,sabun,baldi etc], alat-alat nak pasang railing langsir,skrew bagai,grill,screw drebar..aduhaiii..memang tak menang tangan...!! Kebetulan adik aku yg kat KL balik ...so, dia tu pernah amik course letrik dulu...itu yg aku kerah dia pasang lampu,kipas dan segala benda alah letrik kat rumah tu,,,dan sebab itulah aku kena sediakan peralatan seperti grill,screw drebar la tu...senang...suruh dia je pasang..dah tak payah upah orang...free pon free..[haishhh..kalo adik sendiri pon berkira...memang arrr...huhu]

so,hari ni hari sabtu...aku keje half day...barulah berpeluang dapat online..[kat tempat keje dah takleh online sesuka suki aku dahhh..sbb bos dah tukar...bos baru nampak lebih strict.adehbtul ke aku eja strict tu?]
So, minggu ni memang minggu bizi kami di Astana U sebab dok sibuk nak cat rumah,nak pasang railing langsir,pasang kipas dan basuh rumah...yelahh..hari ahad ni kan aku nak pindah..kalau boleh minggu ni nak setelkan sume..so,nanti pindah tinggal letak barang je...Lori ,aku dah call tanya boleh tak pakai hari ahad malam isnin ni...tapi belom bagi jawapan lagi...adehhhh...bilalah nak bagi jawapan ek? kalau tak bole...cakap awal2x..aku masih menanti dan menanti kata putus org lori ni...jadi, keputusan nak pindah adalah hold dulu ek...belom confirm! huhu
apepon jom layan hapdet tentang Astana U takat ni...


 ini lah pondok usang kami..tak cantik dan tak besar  mana pon...bolehlah ...daripada takda...janji rumah yg dibeli oleh kami laki bini sendiri...dan dapatlah kami 3 beranak berlindung dari panas dan hujan,alhamdulillah.Ini gambar di halaman rumah kami sebelom di cat oleh encik suamiku dan adik iparnya..huhu..aku bosan laaa kaler putih...sebab  tu aku nak cat baru..aku nak kaler2x ckit...baru tak bosan!
Sebelum tu, moh mama qadida tunjuk ckit keadaan di dalam teratak kecil kami ni.
 ini master bedroom and of coz bilik beradu kami laki bini. bilik kami tak cat pon...nanti2xlaaa...slow2x dulu...kami plan memang nak cat luar dan living room je dulu...insyaAllah tahun depan baru nak cat bilik...dengan warna kegemaranku...ngeeeee
 
 ini plak bilik tengah[rumah ni ada 3 bilik je] ingat buat sementara ni nak jadikan bilik wisya[untuk simpan baju2x dia]  dan bilik tetamu [kalau mak mertua ,kawan,mak pak sendiri datang n bermalam kat rumah]. nanti nak beli satu lagi set katil untuk letak dalam bilik ni sebab so far aku ada satu je set katil yg aku beli masa kawin dulu dan dah tentulah set katil tu aku letak dalam  master bedroom.[bilik aku n mr hubby]. Rumah aku end lot,so bilik tengah pon ada window..mak suke!!!

 okeh..kalau perasan,ruang yg belakang skit tu[yg ada kuda2 wisya] adalah bilik yg ketiga.dia berada di sebelah dapur.dan ruang yg luas ini adalah ruang makan [dining room] kami.Dining room kami memang terpisah dari ruang tamu...dia berada diantara dapur dan bilik belakang...kalau dinding ruang tamu n dining room ni di runtuhkan...maka beso la ruang tamu aku.Tapi mr hubby taknak....dia suka lagi pattern yg asal ni sebab lebih nampak seni...huarrggghh...hrmmmm..sukatilah labu! Dan yg hujung tu adalah ruang dapur...nampak tak pintu dapur? Dapur ni owner lama dah extend kasi besar...kalau tak,kecik je..kira ok laaa..

 ini ruang dapur...cuma ada table top je..kabinet takde lagi, pintu table top pon dah terlopong..takpe...mak aku cakap..slow2x...kalau ade rezki,boleh buat..tinggal nak buat kabinet atas je..tp insyaAllah dalam masa terdekat ni cuma nak buat pintu table top je..takkan nak melopong je kan...tak cantik okeh! nampak tak dapur gas n tong gas tu? mak dah pasang noks...sebab benda yg paling penting sekali kat dalam umah..kalau takde benda ni,camne mak nak masak utk mr hubby mak noks..ahaks...aku rasa lepas ni sure aku rajin memasak...dan sure belog ni penuh ngan entry masakan aku aje..tunggguuuuu...hihi...aku memang suka masak sebenarnye....org je tak tau!! hahahha

 ok..inilah ruang tamu[living room] aku....kecik n comel je kan...masa ni adik aku tengah sibuk ngecat n pasang kipas n pasang railing. so, uols dah nampak kan kaler cat rumah aku belah ruang tamu??? santek tak? ni tak abis lagi,...nnt aku hapdet kat next entry k..Darwisya tu tukang penyebok je...susah okeh mama nak buat kelija kalau ada ini budk yg suke meroyan!!! huhu
anyway cat ni kaler blue wave..dia ckit2x mcm ala2x  blue turqoise actually...kalau blue turqoise yg sebenar takde laaa...huhuh

 ini pak uda wisya.Tengah sibuk tolong mama dia pasangkan railing langsir..kalau tak pasang,tak beraya la nanti mama qadida noks..ahahahhaha..langsir je tak siap lagi..bila tah nak siap...[eh..ehh...laki aku bukak lagu raya lah kat sebelah ni..hihikss..]
pak uda yang pandai buat keje2x wiring ni...senang mak noks

 see...sampai mr abah nak buat kije pon susah ..ini budak mengaco saje keje die...tak taulah nape wisya masa ni buat perangai...nak berdokong je keje dia..huhuhu...lenkali wisya tinggal!!! huhu

 cat bang....jangan tak cat!!! mulut aku kepoh okeh masa peratikan laki aku cat....ada je tak kena...teruk sungguh kamu mama qadida! ate..kata nak umah santekkkkk kannnnnnn!! 


 lepas dah cat dalam...cat luar rumah plak....rajin abang! Berbakat jugak mr hubby ku mengecat rumah..cantik gak hasilnya...huhu..sebab aku memula macam tak yakin akan kebolehan mr hubby...sebab tak pernah tengok dia mengecat..ahaks

 ini budak sementara kami tengah bizi...aku bukak kan youtube lagu2x kanak2x guna tablet aku....ha...baru diam..tapi ada ckit sangkut2x la ini lagu..ate,pakai beruk beng kannn...haruslah sangkut2x,,,angin je budak kecik ni sebab dia nak nyanyi pon dah sangkut2x,,ahaks

oklaa..smpai sini dulu cite Astana U....nanti bila dah pindah...aku hapdet ek...ni jap lagi nak pergi basuh rumah...esok dah nak berpindah..akhirnyeeee.....
Selamat berpuasa semua!!!

Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!