Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 2, 2011

Menu Berbuka Puasa

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum WRT...
Hari ni dah masuk hari kedua kita menjalani ibadah puasa. Tapi aku still tak dapat berpuasa sebab bendera merah tengah berkibar. Tapi esok konpem aku dapat puasa sebab dah mmandi wajibbersih dan suci dah. alhamdulillah.

So, dua hari ni aku asyik berbuka pelesu jerk. Tak pose pon tapi makan berbuka macam org puasa gak. Means, aku melantak sama2 kuarga aku watu berbuka. Nasiblaaa.. Janji perut berisi. Yelah.. Even aku tak pose pon, aku tetap takleh makan di waktu siang. Terpksa ikat perut mcm org berpuasa gak. Tapi cuma tak niat laaaa.. Gile ko nak niat puasa dlm keadaan tak boleh berpuasa ni.. Huhu.
So, entry arini saje nak share menu berbuka puasa kami semalam dan hari ni.
Jom tgok bawah:

ini adalah menu berbuka kami for the 1st day of fasting. 100% Homemade okeh.gigih Aku masak tau! Ku masak sambal udang, sayur kobis goreng, ikan goreng, and buah buahan (watermelon &cempedak.) Plus cekodok kurma yg jiran sebelah bagi. Ditambah ngan kurma yusoff taiyob. Memang setappp... Tapi kenyataanny, Mak tatap berbuka pelesu okeh... Huhu


yg ni plak antara menu berbuka utk puasa hari yg kedua. Ha... Yg ni mak aku a.k.a nenek wisya yg masak. Sebab tadi aku balik keje lewat. Hari ni aku oncall.. Tetiba petang ada kes plak. So, sampai2 umah je tadi, ngam2 dah masuk wktu berbuka. Eceh... Mcm puasalah plakkan. Huhu. tapi tadi aku dapat singgah ke bazaar ramadhan kat area angsana. Sampai2 bazar, dah saat2 akhir nk berbuka, maka jualan pon kebanyakannya dah licin.. Ada yg dah berkemas pon ada sbb jualannya dah habis. Nasib baik gerai makanan peberet aku masih ada lagi. So, aku n mr hubby(tadi balik keje saing mrhubby) hanya sempat beli rangka ayam kegemaran encik hubby n kntang goreng kulit ayam n hati goreng. Jadilah kan.. Buat nambah2 menu berbuka puasa.
So, tadi emak masak lemak pucuk manis, ikan goreng, sambal tumis, sambal belacan dan yg paling best sekali mak masak bubur durian. Waduh2... Terangkat seh bubur durian emak aku. Actually semalam lagi aku dh kenen2 mak aku suh masak bubur durian memandangkan durian yg mertua aku bagi aritu banyak lagi. Haaaa... Actually last weekend aku n hubby ada balik ke kampong mertua. Nnt aku cite kat next entry k.. Tak sangka emak aku masakkan bubur tu betul-betul... Huhu... Sayang mak! dan dannnnn... Hiks hiks
Gambo2 makanan berbuka puasa hari ni yg lain2 tu aku malas nak snap sbb memang igt nak makan je tadi. Hihi.
Bubur durian ni pon aku curik dari inche google.. Hahaha..

okla... Sampai sini dulu celoteh mama qadida hari ni. Ada banyak cite nk share kat belog ni tapi masa je takde lagi... Nanti aku cuba hapdet k.. Dah... Nak gi lipat baju dulu.. Tadaaa... Jgn lupa niat puasa tauuuuu...!!!

Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!