Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 22, 2011

Darwisya Dan Upin IpinNya!

بسم الله الرحمن الرحيم 
Assalamualaikum WRT...

Salam Ramadhan yg ke 22 uols!!!
Wahh gitu!
Sekejap je Ramadhan dah nak berakhir kan...
Hari Selasa depan dah raya...
Persiapan raya uols tahun ni amacam? 
Dah prepared ke?
Mama Qadida? huhuhu...
Aku tahun ni tak beraya sebab kena keje..laki bini kena keje okeh!
Wisya je kot beraya sakan tahun ni...
Sebab raya pertama hingga ketiga aku hantar wisya gi rumah nenek dia ..ikut nenek die  gi beraya umah Tok Nyang...
Sebab raya pertama smpai ketiga tu mama n abah dia kena keje...uwaaaaaaaaaaa...:'(

okla...stop dulu cite pasal raya..yg pasti tahun ni memang takde mood nk raya..enuff! huhu
takde..actually nak cite tentang kesukaan dan keminatan a.k.a kepeberetan ank dara aku yg sorang ni...ahaaa..ayat baru gitew ..'kepeberetan' ! hahahaha.
sejak dua menjak ni Wisya suka gila tengok rancangan Upin dan Ipin . Tapi die bukan tgok kat tv yg kat tv9 tu...die tgok kat lappy aku...aku perasan wisya mula minat rancangan kartun  upin ipin ni sejak sebulan yg lepas.
Nenek n atok dia cite kt aku...klu ada upin dan ipin kat tv,dia jadi leka dan tak berkelip kelip tonton cite tu.. walhal kalau iklan upin dan ipin pon dia boleh fokus kat tv semata2x nak tgok iklan upin ipin tu...
Solepas tu, aku pon try la bukak upin ipin kat youtube nak bagi dia tgok..sah!!! 
memang wisya suke gila tgok cite tu..siap tergelak2x sorang2x ,,ahahhaha...
dan sejak tu, aku pon download la satu video upin ipin dri youtube  menggunakan www.keepvid.com . Dan sejak tu Wisya asyik berulang-ulang tgok cite tu tanpa jemu...
skang ni bila jejak kaki kerumah[Astana U]  je [balik keje trus amik wisya dari rumah nenek dia], diatrus mintak aku bukak lappy sebab nak tgok upin ipin...pastu dia mesti nak tgok upin ipin yg aku download tu..yg lain tak laku langsung..
kengkadang terpikir, tak bosan ke dia asyik tgok cite yg sama je setiap hari? err..kengkadang hampir setiap jam die dok ulang tayang tgok video tu..huhu...takpelah yg penting dia duduk diam sudah kan..
lega jugak bila wisya dah  ada minat baru ni...atleast dia pon takdelah boring sorang2x kat rumah ni bila mama dia ngadap tenet...huhu ..errrr....tapi tak jugak...sejak wisya dah asyik sangat tgok upin ipin kat lappy aku ni,aku dah takde chance nak tenet okeh! dah dia aje yg konker...huhu..itulah...igt lepas ni nak beli stok VCD upin ipin banyak2x...bagi die tgok kat tv...haa..rasanya barulah aman aku nak tenet kot..hahahha...sila lempang !

okeh..kat sini aku nak share video upin ipin yg slalu dok wisya tgok berulang kali tanpa jemu...apepon aku suka wisya minat cite melayu mcm ni....atleast takdelah die terikut2x ngan aksi2x kartun barat sana..yg mana kartun2x barat biasanya berunsurkan keganasan...tapi upin ipin adalah kartun yg sgt sesuai utk budak sebaya wisya sebab ceritanya yg sgt kemelayuan...sesuai utk golongan kite melayu purba ni..huhuhuuh..
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 Selain dari upin ipin..wisya juga suka tgok video :
"Ibu engkaulah ratu hatiku"[siap nyanyi kuat2x okeh]
"Are you sleeping"
"Twinkle2x little star"
"Baa Baa Black sheep"

nnti aku upload video2x tu ek...sebab video2x tu pon aku ada download ke lappy aku ni ha....[lepas ni kena beli gadjet utk wisya le kot...yg PSP tu...atleast boleh dia layan lagu2x nursing ryhmes kat gadjet khas die tu...huhu...mana duit ko mama qadida??? hahahhaha



Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!