Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 15, 2011

Alhamdulillah...Rezeki Ramadhan

بسم الله الرحمن الرحيم 
Assalamualaikum WRT...

Selamat pagi semua warga blogger!
Adeh...actually mama qadida baru je kemas barang dan perabot kat rumah baru ni...
Baru bangun tido ...walaupon malam tadi tido lewat,pukul 2pagi baru dapat tido,tapi tetiba bangun awal plak pagi ni. Mungkin aku dah terbiasa bangun awal pagi untuk pergi kerja kot....
haaa...actually hari ni aku dah start cuti panjang. Cuti nak pindah rumah and sama skali cuti raya kotz...
ye arrr...tahun ni aku mana dapat cuti raya...kena on call daaaaaa raya ni. Giliran aku plak on call tahun ni. Weols ikut turn every year...adeh...

Berbalik kepada cite pindah rumah. Alhamdulillah , kami 3 beranak dah selamat berpindah ke Astana U. Malam tadi selepas buka dan solat terawih kami pindah sbb lori pon datang lambat.huhu.
Dengan muatan yg takdelah banyak sangat barang....takat mesin basuh,tv,set alat tidur,almari buku,oven dan lain2x barang2 kecil,kami cuma buat satu trip  aje. Bayaran adalah RM140 dengan 3 org pekerja yg membantu...itupon setelah di tawar menawar.Klu tidak,dorang nak mintak rm150....agaknye diorang tgok barang berat tak banyak...pastu takat satu trip...sebab tu dapat kurang kot. Ate,nama pon pindah dari rumah emak aku,apa lah sangat barang yg aku ada....insyaAllah klu takde apa aral,sebelom raya ni dapatlah kami perabot dan sofa baru.alhamdulillah.

Syukur...syukur.....syukur...akhirnya kami miliki dan duduki rumah sendiri...impian kami laki bini yg dah lama terpendam akhirnya hari semalam menjadi kenyataan...mr hubby memang dari dulu nak kuar dari rumah emak aku, nak tinggal asing sbb dia tak selesa...dia sering gak ajak aku duduk rumah sewa tapi aku cuba suruh dia bersabar dan bersabar sehingga dapat rumah baru. Lagipon aku memang dari dulu tak prefer rumah sewa...bagi aku membazir!Pada aku,better duit bayaran sewa tu aku buat kumpul beli rumah sendiri.dan alhamdulillah sudah pon terlaksana kini. 

Semalam aku dan emak aku a.ka nenek Darwisya kemas sikit2 apa yang patut. Aku suruh emak aku tidur kat Astana U barang sehari dua untuk membantu aku mengemas dan susun atur perabot. Klu nak buat sensorang..tak terdaya plak....lagipon emak aku ni super mengemas...huhu....mak aku klu bab mengemas rumah dan deco mendeco ni memang aku salute! kalah aku yg muda belia ni.Sampaikan sedara mara aku slalu puji bila datang rumah kami...cakap cantik...semuanya mak aku punya kerjalah...huhu...yang membasuh rumah aku ni pon emak dan ayah aku jugak...aku masuk2x rumah,dah clean n clear je aku tgok...berkilat lantai jubin aku...huhu...actually asalnya aku n mr hubby nak basuh rumah..mak bapak aku cuma tolong skit2x je tapi entah macam mana,tetiba mak aku bersuara nak datang dulu rumah aku untuk basuh rumah, nanti lepas aku balik keje half day[hari sabtu lepas], baru dia suruh aku terus datang ke rumah utk sambung basuh rumah..tup tup bila aku sampai rumah lepas balik keje tu,tengok2x umah dah berkilat je..aduhaiiiii...rajinnye mak pak ku...terima kasih mak,ayah! ngeeeeee...

Oklaaa...so far, Astana U masih belom lengkap sepenuhnya.so nak letak gambar pon macam takde pape. Tunggu lah...bila Astana U kami betul2x dah lengkap nanti baru aku hapdet yerk...dengan gambar2x sekali....Sampai sini dulu crita Astana U...insyaAllah kite berjumpa lagi..actually ada benda lagi yg kami perlu renovate skit rumah ni,..nnt aku hapdet ye..anyway selamat bercuti buat diriku sendiri selama 5 hari bermula hari ini sampai hari jumaat...heheh...dah lama tak cuti panjang okeh...dah letih nak kerja. so, cuti ni disamping mengemas rumah,dapat jugak aku merehat dan merelaks kan minda...hua hua hua....babai peeps! jumpa lagi


Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!