Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, June 26, 2011

Manisnyeee SEPAH Ini.... Hahaha

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum WRT...

Wahhhh... Sapa sangka cempedak menjadik nangka...
Kalau dulu waktu astro umumkan tentang pertandingn MahaRaja Lawak,ramai yg membayangkan Jozan yang akn bolot gelaran Juara memandangkan dorang sangat glemer pada masa tu dan dikatakan ramai peminat.. Sbb aku sendiri penah gak kata :
"Elehhhhhh... Mesti Jozan menanglaaaa... Dia kan top n ramai peminat skang ni... Huhu
kebetulan memang aku peminat no 1 Jozan okeh... Especially Zizan a.K.a Mail Lambung.. Ahaks..

Tetapi... Masuk minggu pertama dorang buat persembahan, aku agak kuciwa ckit ngan performance Jozan yang buat lawak mcm hanya skadar melepaskan batuk di tangga... Group lain yg tak brapa nak glemer plak yg perform besh mcm Jambu dan lain2... Dedulu aku tak percaya sgt kemampuan Jambu(tokey & Yus)

then bila tgok kemampuan jambu yg bagi aku sgt besh... Minat aku terus beralih arah pada jambu iaitu antara group peberet aku selain dari R2 dan Sepah, masa tu mmg nama Jambu naik melatop2 okeh... Sampai aku berspekulasi yg Jambu bakal juara sbb majority persembahan dorang setaraf internasionalle.. Bak kata Abang... Abang Mamat Khalid.. Hihi

masuk minggu2 seterusnya aku tgok Sepah pulak semakin hebat.. Mmang btul kata Apek Saiful, lawak Sepah lawak melayu yang ada pengisian dan tak merepek-repek. Dan they all mmg ibarat Do Re Mi zaman millenium menggantikan allahyarham P Ramlee n the geng. Yups.. Itu aku stuju... Tp pada pendapat peribadi aku, Jep & Shui je yang terserlah.. Mamat tu aku tgok mcm kureng ckitlah... Kalau dia pegang watak pempuan je baru kelakar ckit... Sbb tu shuib n jep yg byk main peranan masa persembahan.. Hmm. Ntahlah ek.. Ini pendapat peribadi aku. Uols aku tak tau la..

Tapi apepon Sepah dah membuktikan, mereka boleh! dan nampak sangat lawak melayu jugak yang rakyat malaysia suka! kita kan org Malaysia dan org Melayu! tetiba..
Tahniah buat Sepah anak kelahiran Johor macam aku jugak.. Saya bangga jadi anak JOHOR! TETIBA LAGI... hiks..
Walau macam mana pon, frankly speaking dalam hati aku actually nak sngat Jozan menang.. Tapi bukan sebab aku tak suka Sepah.. Senang cite aku suka dua2. Jozan & Sepah. Tapi dah rezki Sepah(Rezeki anak Shuib dan Siti Sara ).
Tahniah la buat smua finalist Maharaja Lawak musim pertama. Harap2 lepas ni ada lagi musim kedua.. Best wooo pogram lawak2 ni... Release tension utk kita smua rite!

anyway ini adalah kedudukan Maharajalawak Akhir:
1) SEPAH-RM350000.00
2) JOZAN-RM250000.00
3) NABIL-RM150000.00
4) JAMBU-RM50000.00

ACTUALLY mmg dah dapat agak dah ttg kedudukan ni.. Ternyata Nabil still ada peminat kan? Bertuah nabil, dia sorang2 bolot rm150ribu tu. Yang lain2 kena share okeh..

Sebelom tu nak share link dari Ibu Damia/ dia ada buat rumusan ckit ttg juara maharaja lawak ni.. Best.. Sila baca..
die ni pon pada mulanya sokong Jozan tp beralih arah ke Sepah plak.. Antara sbb dia beralih arah adalah:

-lawak diorang ni lawak melayu yang ada pengisian tak de merepek meraban....ada
mesej di sebaliknye....tak macam jambu masa pusingan pertama ntah hape2 ntah...tp ada juga orang gelak heran mokcik

-kumpulan sepah je yang selalu pakai baju2 pompuan..& rambut plesu..tak tahan
part jadik ustajah bahiyah manisnye kurma haih.....hehehehe -sangat gempak bila kuar
DAFI pujaan hati si shuib yang dok sebut setiap minggu hehe... -cuma satu je aku tak suka...sepah nyanyi tengok lirik sape dah nama mamat tinggi tu jep kan?shuib relax je nyanyi tak tgk lirik, tu nampak potong skit la

Kalau nak tau lebih lanjut apa yg ibu damia rumuskan ttg jozan plak masuk ke SINI
oklah.. Tu saja entry buat hari ni... Mama Qadida sorang2 ni kat umah.. HAPDET entry ni sambil melayan lagu2 OST Nora Elena.. Dah siap download dari 4SharedDarwisya n nenek tak blik lagi... Mgkin petang ni bertolak dari KL. Tak sbr nak jumpa ank mama.. Windu... 4 Hari wisya tinggalkan mama. Hm.. Encik hubby plak keje pagi arini.. adik lelakiku si Farid pon keje... Ayah aku pon keje.. Tinggallah aku sorang2... Japlagi nak maasak utk depa.. Igt hari ni nak masak asam pedas ayam... Huu.. Okeh.. Selamat berhujung minggu ye kalian....... Daaaaa

edited(hapet):
Baru lepas abis masak.. Arini masak asam pedas ayam campo nenas.. Yummy.. Jempot mkn tengahari uols!




Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

3 comments:

♥ Che NamNam ♥ said...

saya pun rasa macam jep ngan shuib jerk banyak buat lawak,mamat memang kurengggg banyak.mamat tuh gaya jerk lebih tapi pengisian ayat lawak kurang..hahaha dah macam pengkritik pulakk...:)

Mama Darwisya a.k.a Fiza Qadida said...

Betulkan cik Nam.. Sy igt sy sorg yg perasan.. Anyway thanx sbb sudi jenguk belog ni ye.. :)

e.l.i.z.@ said...

mamat kan boboi..kena la low profile ekekkeke

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!