Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 26, 2011

Rajin Pulak Malam-Malam Create Entry..ahaks

سْــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Assalamualaikum... 
Tetiba mood malam ni ada hati nak type entry...tulahkan..sekali dah hapdet, terus rasa nak hapdet je hari2x..
Saja nak cite kesah sepanjang hari ni. Hari ni hari isnin.hari yang cukup payah dan cukup liat aku nak bangun pagi. Aku dah terbiasa bangun pukul 6am..sebab nak solat subuh. Alarm memang setiap hari set pukul 6am..tapi tak selalu pon bangun tepat 6am..hahahha 
kengkadang aku bangun 6.30am . Nak - nak hari isnin macam ni.tapi aku akan bangun lewat skit kalau bendera merah aku telah berkibar...ihiks...yelaaa...masa untuk solat subuh dalam 5-10min tu aku cover utk sambung tido lepas bunyi alarm..
Eventhough jarak umah aku ngan hospital takdelah jauh mana...rasanya kalau tak jammed,15minit boleh sampai tapi disebabkan  jalan yang jammed nya tak menentu,maka aku terpaksa bangun dan kuar awal ke tempat keje. Biasanya lepas solat subuh,around pukul 7am aku akan bertolak dari rumah. Sampai ke tempat keje around pukul 715-730am....satu lagi faktor yang membuatkan aku nak datang awal  ialah sebab nak berebut parking....nak chop car park sebab sejak spital aku dah start buat metro parking, car park utk staff amatlah limited....kalau datang lambat, siaplah....dah takde tempat...so, kalau dah takde tempattu, terpaksa lah weols park kat dalam dimana kena bayar ...walaupon bayaran car park nya hanyalah rm3utk 8am-5pm..tapi kalau dah sebulan....masak jugak tu...huhu...actually kami staf2x memang ada disediakan satu kawasan  free carpark yang hanya dibenarkan utk staff PSH sahaja tapi limitedlaaa...kadang2x disebabkan taknak bayar parking belah dalam, sanggup weols park kat tepi2xjalan....sudahnya kena saman...aku lah salah sorang mangsa saman tu...dedulu  aku soka sgt kat park kat tepi jalan tapi sinc kena  saman tu, terus dah tak berani...hampeh!

Tadi kes scope kat spital teramatlah banyak  okeh! Sampai lenguh dan sakit2x segala urat sendi dipelusuk badan kami ni...huhu....berjoget betul tadi kat tempat keje....Bayangkan dari pagi lepas masukkeje sampailah ke petang, baru kami berpeluang  meletakkan  punggung atas kerosi!  bila dapat duduk tu...rasa sangat2xlah lega...phewww! Pulak tadi ada sorang staff yang choti, tak   menang tanganlah kami tadi. Sampai  ke waktu lunch  kes kami tak  setel2xjugak! tapi tadi masa waktu lunch,aku terpaksa jugak keluar sebab nak pergi pejabat pos untuk poskan smula epad aku yang rosak tu...alaaa....yang aku cite kan semalam tu!!     
Eeee...tetiba rasa tak sabar nak dapatkan epad yang baru tu.kat tempat keje  dah rasa macam orang gila takde gadjet utk aku tenet bagai! nasib baik lately ni busy skit.huhu...

Nak cite pasal wisya plak...wisya skang bukan main happy sejak cousin dia si aidil tu datang kerumah. Nampak sangat dia suka berkawan...tapi satu yang aku tak tahan perangai wisya ni sejak ada aidil, ialah dia suka sangat mengikut perangai sepupu die tu! Kira macam copy paste laaa...apa yang aidil buat,smua dia nak ikut...dia nak buat benda yang sama... seolah-olah dia macam cemburu lah ngan aidil..biasalah budak2x kan..tapi sometimes weols tergelak jugak ngan perangai pelik dia tu...contohnya bila aidil mandi,  dia pon tetiba nak mandi...sedangkan  dia baru je lepas dimandikan! see!! gediks kan budak tecit ni! pastu bila aidil tengah nyusu,dia pon tetiba minta nak susu! hampeh punya anak! ahahahahah
Terpaksa layankan jelah perangai wisya ni. LAgi satu, aidil ni budaknya luat melalak..lebih-lebih  lagi bila  ibu dan abahnya tak kasi main benda yang die nak, dia akan melalak dengan tersangatlah kuatnya! Pastu dan dan tu jugak nak minta ibu atau abahnya dokong dia. So manja okeh si aidil ni! memang kuat sangat melalak...kadang2x sian tengok si Amy,ibu aidil tu. Kalau masa baby, aidil anak yang senang nak dijaga...kalau nak compare ngan wisya yang kuat menangis waktu baby. Tapi skang dah terbalik pulak...aidil pulak yang kuat menangis....bila ditanya, kat rumah diakat KL pon perangai dia sama...yelaa...kami takut jugak,ada benda2x ke kat umah mak tu sampai buatkan aidil asyik melalak je!  Pelik gak ngan perangai aidil skang ni...dalam satu hari tu, hampir 5-6kali die dok melalak bagai nak rak!
So, bila dah macam tu, si wisya pon macam menjangkit...tetibalah pulak si wisya tu jadi manja...asyik minta dokong...pastu buat2x muka menangis sambil bibirnya dicebik...kekonon nak tiru gaya si adil lah tu..haprak punya anak! ahhahahah
Mr hubby pon geleng kepala je tengok perangai lucu wisya tu..hehhehe..
Aku ingat,aku nak suruhlah si ibu dan abah aidil pergi bawak aidil berubat kampung ke...sebab pelik sgt ngan perangai dia tu...aritu ade sorang sepupu aku pergi berubat ...rumah ustaz tu pon tak jauh....dekat TMN Universiti je...lepas die bawak ank die gi berubat kat situ, terus dah tak melalak tak tentu pasal...kalau tak, mengalahkan aidil! hmmm..nantilah aku cuba suarakan pada adik aku si wan tu(abah aidil)

Oklah....masa aku menaip ni,jam dah kul 12am lebih...ade kang besok aku tak bangun pagi...seronok pulak bila dah memebebel ni.rasa cam taknak benti! anyway,nanti aku buat entry pasal darwisya met her cousin k...insyaAllah kalau rajin! ahaks
okeh...gudnite uolsss!!! 

Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!