Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 10, 2011

Manusia Dah Tak Berperasaan

Assalamualaikum...
Mornign uols...hari ni entry meluahkan perasaan! bley?
Manusia ni kalau ade hati yg sangat2x busuk kat dalam diri mereka, memang payah hidup!
Hati busuk tu maksud aku yg tahap memang nak kena pelempang, sepak,terajang sume lah!
pastu ade plak kalau yang mulut busuk! bawak cite2sx jahat, fitnah ....
pendek kata, bawak citer2x yg tak betul...memang haremmmmmssss pempuan yg mcm tu!
Selagi aku boleh sabar,aku akan sabar laaa...yelaa..kekonon biar allah lah yg membalas nye..
tapi kalo dah tahap sampai ganggu idup aku....dah tahap, "aku tak kaco idup ko, ko jangan kaco idup aku"
ko cuit aku...memang nahas la!
buat amsa ni aku boleh sabar lagi ngan manusia tu...tapi kalau dah smpai buat aku 'hemo-hemo"...memang aku akan meletopSSS!!! tiada kompromi!
Mulut busuk betul! aku arsa lagik busuk dari air longkang!

okeh..kata2x yg kat bawah  ini ,aku petik dari salah sorang member aku kat pesbuk...
die ni pon antara yg kena tempias oleh manusia2x yg berhati busuk tu!
mean,kami ni mangsaa keadaan okeh!

"org x bt keje,dtg lmbt selalu,ponteng keje selalu dapat pujian dan bunga (penuh pekung di dada) tp org yg byk bt keje rajin dan ada komitment terhadap keje dipandang mcm xde jer di depan mata org atasan...insyaallah keadilan itu akan terserlah jua akhirnya..amin....itulah doa org yg teraniaya..."

then aku jawab:

"Sabar! Selagi kite bertuhankan Allah , pasti Allah Akan bantu kita. Keadilan Dan kebenaran akn terpampang di depan mata jugak satu hari nnt kalau niat kite baik..."

see!!! itu je yg mampu aku jawab sebab aku bertuhankan Allah...bukan dan tidak sama sekali bertuhankan manusia. So, buat ape aku nak herankan manusia2 yg buat kaco dalam idup aku kan?
yg penting aku ngan diri aku...ngan dunia aku...!
lantak engkorang lah nak buat ape...yg penting aku buat keje...stiap tugas yg diberikan aku galas sbb itu tanggugjawab aku yg telah dipertaggugnjawabkan..
aku taknak dilabel sebagai manusia yg dah diebri tanggugjawab, tapi tak buat keje!
ade! wujud manusia macam ni...
dan amnusia amcam ni adalah seorg yg mempunyai  mulut dan hati busuk..
manusia yg bila dipaksa dan suruh,baru nak buat keje...
agaknye psycho koT...tak pon..tak pandai baca kot! sbb macam budak ekcik..smua ekje nak kena suruh buat..padahal dah bagi tanggung jawab kat die dah..huhuhuh..
apepon...status kawan aku yg kat atas ni pon dah cukup menceritakan hal yg aku maksudkan sebenarnye..korang dapat kan!

oklaaa...aku tak tau lah ape dah aku melalut..tp memang geram tahap cipan...cipan pon tak buruk macam depa yg hati busuk ni!
huhu

Dan ape gy paling penting aku nak cakap kat sini ialah...korang rasa adil tak kalau "Org yg salah..di sanjung,di puji melambung dan tak dimarahi walaus edikit pon..malah...org yg tak bersalah inilah dan org yg nak memperbetulkan org yg salah tulah yg kena maki, yg dieprsalahkan balik dan yg dihina dan dikutuk!"
dimana letakknye keadilan kat situ? kalau yg diharapkan pon tak berjaya menyelesaikan masalah? kalau mcm ni,org yg bermasalah tu terus lingkuplah kan....hmm..ini lagi aku tak paham!
sistem skang dah semakin pelik!
yg menunjukkan dunia dah nak kiamat...dimana,manusia sndiri dah tak nampak org yg betul2x bersalah! subahanallah..korang2x jangan jadi spt mereka2x ini yerk..bahaya! dan frankly speaking,manusia yg ebgini tak layak sebenarnye  endak dihormati walaupon die adalah palign di atas! hope uols faham!

adios amigohs..verambuhs!
sigh!!!!



Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!