Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, March 26, 2011

INFO: 10 Fakta Aneh Tentang Kehamilan.‏

Assalamualaikum...
For Ur information...skang ni mama Qadida dah mula start buat satu entry khas dimana mama Qadida akan post kan entry yg berlabel kan INFORMASI kat sini..ianya di bawah label "Sharing Is Caring" juga..Tujuan entry sebegini dibuat adalah untuk berkongsi info pembacaan kepada smua pengunjung mama kat sini..insyaAllah kalaulah ade pengunjung yerk! Bukan ape,hampir stiap hari aku dpt info yg pelbagai dari email so aku tingin nak share ngan uols sume...selain untuk pengetahuan kome-komelah yerk...pelbagai jenis info ade..dari segi berita...kehamilan(keibubapaan), kemasyarakatan,ilmu pengetahuan dan mcm2x info lagi aku akan kongsikan kat sini..atleast sehari aku akan masukkan 2 - 3 info..insyaAllah...hope uols enjoyyyyyyyyy! *Hope uols sudi tinggalkan jejak or komen utk info2x dari mama qadida yerk..tq!
okeh..entry ni pon ade info gak...tpi info kali ni megkin sesuai utk bakal2x ibu or ibu2x yg dah sedia ade laaa..check it out!

10 Fakta Aneh Tentang Kehamilan, Yang Mungkin Tidak Akan Diceritakan Orang Kebanyakan

Apakah Anda seorang wanita yang belum hamil atau orang yang ingin lebih memahami tentang orang hamil , ini 10 hal yang terjadi ketika seorang wanita hamil,kebanyakan dari hal ini begitu aneh dan sering mengganggu.
Ini adalah hal-hal aneh yang terjadi selama kehamilan yang mungkin tidak akan diceritakan oleh orang - orang ...

1. Anda Boleh Hamil Selama Lebih dari Satu Tahun 

Sebagian besar kehamilan berlangsung sekitar 9 bulan dan dokter cenderung menginduksi persalinan jika kehamilan berlangsung terlalu lama.Yang sedang berkata, adalah mungkin untuk mengandung selama satu tahun. kehamilan di dunia terlama berlangsung 375 hari, anehnya, berat bayi itu sedikit di bawah tujuh pound.Ini tentu menempatkan perspektif baru untuk menjadi terlambat beberapa minggu, bukan?

2. Seorang Janin laki-laki Boleh Ereksi Dalam Rahim

Kebanyakan ibu tidak suka berfikir tentang bayi laki-laki mereka boleh ereksi, bahkan ketika mereka remaja, tetapi kenyataannya adalah bahwa banyak bayi laki-laki mengalaminya, ketika mereka masih dalam kandungan.

Bahkan, bayi dari kedua jenis kelamin diketahui boleh masturbasi di dalam rahim, tetapi hanya bayi laki-laki yang boleh terlihat saat terangsang pada hasil USG.Jika berhubungan seks saat hamil tampak menyeramkan sebelumnya, bayangkan saja apa yang dilakukan bayi Anda saat Anda bercinta


3. Anda Mungkin Perlu Seluruh Jahitan Di Bagian Bawah Anda

Tempat terakhir wanita yang ingin jahitan adalah noda, tapi banyak ibu harus mendapatkan daerah yang ditutup pembedahan.Sembilan dari sepuluh wanita memiliki beberapa jenis vagina yang robek setelah melahirkan, tetapi ada banyak derajat robek.Beberapa air mata hanya memerlukan sedikit perawatan atau beberapa jahitan, tetapi kes yang benar-benar mengerikan adalah robek dari vagina sampai ke anus.

Beberapa bahkan dapat mempengaruhi otot-otot di luar anus Anda. namun, robekan yang mencapai anus sangat jarang dan hanya mempengaruhi satu dari seratus ibu.
Mengurut daerah tersebut sebelum kelahiran anak dapat mengurangi area yang robek, tetapi tidak akan sepenuhnya berhenti merobek pada kebanyakan orang.


4. Mungkin Anda Akan Buang Air Besar Saat Persalinan
Selama persalinan, sangat umum bagi seorang wanita secara tidak sengaja mengeluarkan isi perut nya. Ada alasan baik untuk ini-otot yang Anda gunakan untuk mendorong bayi keluar adalah otot yang sama yang biasanya anda gunakan selama buang air besar. Juga seolah - olah bayi anda membantu memeras sesuatu di dekat saluran pembuangan anda .
Pada zaman dahulu, hal itu biasa bagi perawat untuk memberikan enema sebelum persalinan, tetapi praktik ini tidak berakhir menghentikan kekacauan terjadi dan sering menyebabkan dehidrasi.
Di masa kini, dokter Anda dan perawat akan siap untuk membantu membersihkan kekacauan ini.Dalam kebanyakan kes, mereka bahkan tidak akan mengatakan apapun tentang kejadian ini sehingga Anda tidak akan mengetahui perbedaannya.Dan kali ini anda mungkin akan berfikir dua kali untuk membuat filem tentang persalinan anda bukan ?


5. Anda Akan Benar-Benar Bersinar

Mengatakan seorang wanita hamil bersinar adalah ekspresi umum, tetapi kebanyakan orang menganggap itu adalah karena kegembiraan seorang wanita karena akan menjadi seorang ibu.
Ternyata , kulit yang bersinar benar-benar nyata dialami seorang ibu hamil

Saat Anda sedang hamil, jumlah darah dalam tubuh Anda akan meningkat sebesar 50%. Darah ekstra akan tampak di banyak bagian di kulit anda, terutama pipi.
Di atas ini, hormon menyebabkan kelenjar minyak menjadi lebih aktif, sehingga penampilan anda akan lebih lembut dan bersinar. Ketika aliran darah meningkat digabungkan dengan kelenjar berkilau, hasilnya adalah cahaya yang tampak nyata terlihat.

6. Indera Penciuman Anda Akan Semakin Sensitif

Selama kehamilan, indera penciuman Anda meningkat drastis, seperti halnya indera perasa. Ilmuwan berhipotesis bahwa ini adalah untuk membantu ibu hamil menghindari makanan yang beracun berbau, yang mungkin tidak berbahaya bagi orang dewasa, tetapi boleh mematikan bagi janin.
Seperti rokok, alkohol dan kopi semuanya buruk terutama untuk wanita hamil, dan teori ini tampaknya ada benarnya

7. Kontraksi tidak berhenti Setelah Kelahiran

Kebanyakan ibu akan mengalami kontraksi selama beberapa hari setelah melahirkan. Kram otot adalah cara tubuh untuk menghentikan kehilangan darah berlebihan. Dan sebaliknya, jika anda melahirkan di hospital, Anda mungkin masih dalam pengaruh bius dan mungkin tidak akan menyadarinya.

8. Anda Tidak Benar-benar Perlu makan Untuk Dua Orang

Meskipun rumor luas yang mengatakan wanita hamil harus mendapatkan semua beban dalam rangka untuk melahirkan bayi yang sehat, kebenaran adalah bahwa kebanyakan wanita hanya akan membutuhkan tambahan 300 kalori per hari.

Itu setara dengan sekitar satu portion yogurt dan setengah bagel. Kebanyakan wanita hanya bertambah berat sekitar 25 pound sepanjang kehamilan mereka.
Tentu saja, jika Anda kebetulan berada di prasmanan dan mengalami waktu yang sulit menolak bagian makanan pencuci mulut, pergi ke depan dan menyelinap untuk nambah. Tidak ada yang akan memberikan wanita hamil kesulitan jika sifat keinginan makannya yang asli keluar

9. Ukuran kaki Anda Akan Semakin Besar Sampai Sepatu Anda Tidak Muat

Jika Anda bertanya-tanya mengapa kaki Anda akan menjadi begitu besar ketika Anda hanya bertambah berat 25 pound, itu ada hubungannya dengan tekanan berlebih di sepasang kaki Anda dengan ligamen yang rilex di tubuh Anda.
Seiring kehamilan yang terjadi, tubuh Anda mulai untuk melepaskan ketatnya ligamen untuk membantu proses kelahiran. Pembesaran yang terjadi pada telapak kaki anda mungin akan bersifat sementara, namun jika pembengkakannya terlalu besar kemungkinan juga boleh menjadi kekal

10. Sang Ayah Mungkin Boleh juga Merasakan Kehamilan (Ngidam)

Ini mengejutkan umum bagi seorang ayah untuk mulai bertambahnya berat badan, merasa mual-mual dan bahkan merasa kram di perut bagian bawahnya.Kondisi ini dikenal sebagai kehamilan simpatik atau Sindrom Couvade, yang berasal dari kata couvee perancis yang berarti "menetas".
  
Komen dari mama qadida:
"Info sebegini bagus utk bakal2x ibu yg baru sebenarnye..yg belom terbiasa dgn hal2x kehamilan...huhu..rupanye banyak fakta ttg kehamilan yg adakalanye kite tak perasan pon...actually..info ni pon bagus utk mama qadida sndiri sbb aku pon tgh plan utk menambah anak..insyaAllah..ape2x hal nnt aku info uols yerk...daaaaa"


 
Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

5 comments:

Anonymous said...

Thanks a bunch for sharing this with all folks you really recognise what you are talking about!
Bookmarked. Kindly also consult with my website =). We may have a hyperlink
trade contract between us
Feel free to surf my web blog ... Kamasutra Book PDF

Anonymous said...

It's actually a cool and helpful piece of information. I am happy that you just shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.
My webpage > diets that work for women

Anonymous said...

I likе the valuable info you ρroѵiԁe in
your аrtiсles. I will bοοkmark your
blog and chеck again here frequеntlу.
I'm quite certain I'll learn many neω ѕtuff rіght here!
Gοoԁ lucκ fοг
thе nеxt!

my ωeb-site ... Best stun guns
My website stun gun,smartstun,stun guns,smartstun.com,smart stun,smart stun guns,best stun guns,best stun gun

Anonymous said...

Awesome things here. I am very happy to peer your post.
Thank you so much and I am having a look ahead to contact you.
Will you please drop me a e-mail?
Also visit my web blog - download movies for free no registration required

Anonymous said...

I must thank you fοr the effοrts yοu've put in writing this website. I'm hoρing
to check out the sаme high-grаde content from
yоu latеr on as well. In fact, your cгeative writіng abіlitіes has motivatеd me to get my οωn websіte now ;)

My ωeb blog ... online reputation manager

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!