Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 27, 2011

Darwisya Involve In Small Accident Last Night!

سْــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Assalamualaikum... 
 Morning peeps!!! Actually ini entry autopublish..aku gigih buat entry scheduled ni tengah malam tadi..lepas je balik dari spital ( Spital tempat aku bekerja laa...apelagik!)
Tengok tajuk entry je,aku sure uols agak terkezut beruk makyeh kan???
Huhu...Nak kata eksiden teruk...tak jugak! Uols toksah panik la yer! Darwisya cuma mengalami kemalangan kecil jer...tak ade ape yg serius berlaku...itupon setelah aku berpuas hati ngan result X-Ray kaki kirinya yg dibuat malam tadi..kalo idak...mau berdebo-debo hati aku ni ..rasa nak nangis pon ade melihat kesakitan yg wisya alami...riso weh...tiba2 tengok ank takboleh berjalan...pastu mengerang kesakitan...rasa mcm kalo sakit ni boleh dipindahkan ke manusia lain..memang aku nak pindahkan sakit ank aku tu pada aku...biarlah aku tanggung sakit die..hmmm.
Actually begini citernya...tadi kan wisya ikut emak n ayah aku pegi kenduri kawin kak Aizan yg aku citer di entry ni. Semasa emak aku dah bersiap sedia nak naik keta utk balik rumah, tetiba ade satu kereta wira langgar montots emak aku...die nak undur kereta dia,tapi dia boleh tak perasan yg ada kereta ayah aku kt belakang dia...kbetulan mak aku yg tengah kendong darwisya baru je nak masuk ke dalam kereta ayah aku di bahagian belakang. Emak aku apelagi..terus menjerit sekuat hati die..dan maybe drebar tu terdengar jeritan emak aku lalu die pon berhentikan keta die secara mendadak. YaAllah, aku dengar citer dari emak aku pon aku tak boleh nak bayangkan macam manalah kalo keta tu undur laju dan membuatkan emak aku dan wisya terperosok dalam keta...emak aku pon sampai kata,"kalaulah emak terperosok tadi,memang patah lah pinggang emak" Syukur...aku bersyukur sgt emak n wisya takde apa-apa....Alhamdulillah...emak and wisya cuma mengalami kecederaan kecil je...kiranya kalo masuk berita,dorang akan cakap, emak aku cuma dapat rawatan pesakit luar laa...hiks.
Tapi smpai skang emak aku trauma dengan peristiwa tu. aku yg mendengar pon macam nak trauma..apelagi emak yang mengalaminye sendiri! Syukurlah Allah masih selamatkan emak dan anakku..

okeh..berbalik pada crita wisya pulak...emak aku alhamdulilah takde apa2x yang berlaku kat dia...even sakit pon tidak! Cuma Wisya je yang tiba2x tak berhenti menangis selepas kejadian tu...pastu,emak crita, bila emak cuba pegang kaki dia, die menjerit kesakitan...pandai pulak tu dia macam seolah-olah hendak bersuara yang kaki nya sakit...cian anak mama! Sampai je rumah, emak aku teru critakan pada aku apa yang dah terjadi...yelah..aku kan tak dapat pegi majlis kak Aizan tu...
Terperanjat besar aku dengar crita emak..dan dan tu jugak aku terus check kaki wisya...aku belek2x kaki mulus die tu...1st time pegang kaki dia,aku dah dapat rasa yang kaki kiri wisya dah bengkak! Keras semacam je... jauh beza ngn kaki sebelah kanan die...rasa lembut je macam biasa..Sah!! kata hati aku yang wisya memang ada kecedeaan kat situ..tambah lagi bila kita pegang kaki dia, dia macam marah dan menjerit kesakitan...belek punya belek, aku ternampak pulak lebam kat ankle dan tapak kaki dia...patutlah masa mula-mula emak bawak wisya masuk ke rumah, wisya macam takde mood je..muka die nampak sedih je..tak berjalan...berdiri tegak je sambil pegang kerusi ...selalu bukan main aktif dia main  lari-lari kat dalam rumah...rupanya dia tengah sakit...
pastu aku perhatikan yang hidung wisya ada kesan hingus kering! Lorrr....Wisya dah terkena flu..jangkit dari aku! yups! aku kan dah 4 hari kena cough and flu...aku dah agak dah..mesti wisya infected by me! sekali betul plak hari ni dia nak datang jangkitan tu...cian lagi sekali kat ank mama...abis nak buat macam mana..dah namanya anak...haruslah wisya berkepit ngan aku siang malam..dan ahruslah berjangkit..huhu..pasni entah-entah bapak dia plak..huhu
Lepas je aku dapat tau wisya flu..aku rasa badan die macam dah nak mula dedar..dah rasa panas skit..so,aku etrus bukak kabinet,ambil dia punya stok ubat demam...and terus bagi die makan ubat. 
Pastu lepas dah duduk borak-borak ngan emak,ayah and kebetulan abang long aku ada sekali masa tu..kami buat kata sepakat untuk bawak darwisya pegi hospital untuk check kaki wisya and buat X-Ray kalau diperlukan...so, lepas aku siap2x aku zup zap terus drive ke spital tempat aku bekerja. itu yang untungnya kije hospital ni...kalo ada emergency macam ni, boleh direct je pergi ke spital sebab free!!! Kalo staff and anak memang pihak spital tanggung 100 persen! kalo emak,ayah n asben cuma dapat diskaun je...hmmm'
Alhamdulillah setelah check, wisya terus boleh balik...result X-Ray wisya smuanya normal...syukur alhamdulillah...Mr marvin yang merawat wisya kata kaki dia cuma bengkak dan ada lebam je...dan mungkin ianya akan beransur bengkak sehingga beberapa ahri ni..so, doctor suggest aku supaya apply bandage kat kakinya tu dan cuba elevate kakinya waktu tidur. elevate tu means alaskan kaki dengan bantal supaya kakinya di aras yg tinggi so that aliran darah akan lancar..yelah..kan dariwsya pakai bandage...so, bila tidur tanpa elevate her leg(tinggikan aras kaki), aliran darah akan trus ke bawah jari jemarinya(limbs) dan akan membuatkan lagi bengkak! so, actually bandag memang salah satu cara untuk mengurangkan bengkak tapi kena lah ada caranya seperti kena elevate supaya tidak bertambah bengkak...huhu..hope uols paham yerk...ni sobab eden jadik nurse..cube kalo tak jadik nurse..idokle teman tau...hahhahaloghat dah bercampor baur dah!

Selepas selesai smua, tepat jam 12 tengah malam baru kami dapat balik umah...

 kaki anak mama yang kena bandage..itupon mama ia yang bandage sndii..nama pon nurse kan..boleh je buat sendiri..takde hal lah...err..tapi boleh claim overtime tak? kira buat keje lebih masa jugak tu! ngeeee
 Kecian ia ye sayang!! emak cakap,maybe masa perlanggaran tu,kaki dak kecik ni tersepit or terhentak...hmm..sedih mama lah..itu cokia(cina) memang bodoh punye olang laaaa...mata buta ke tak tengok cermin belakang ada olang ke talak olang ke! grrrrr...kalo aku ada kat tempat kejadian..dah aku bahasakan lelaki cina tu.."lu bawak keleta ini macam boleh lepas ka u punye lesen? mata mana taruk? kat kepala lutut ka?" haaishhh geram weh! emak cakap, orang tu dah minta maaf banyak kali..sempat gak emak maki hamun dia skit..ahaks...mau tak geram kan! tapi nasib baik cina tu cakap lembut jerk..so,mak aku pon surrender...dia ade pesan..suruh pergi klinik tengok kalau ada apa2x kecederaan..pastu dia siap cakap,dia akan bayar bil hospital tu sebagai ganti rugi...huwaaaaa..memang aku nak claim ponnn...this monday aku nak print bil hospital dan tunjuk kat dia...walaupon hospital yang tanggung bil aku tapi haruslah aku claim jugak!takkan aku nak senang2x bagi die lepas macam tu jerk! No..no..no! aku takkan bagi muka kat dia! boleh tak nanti masa aku jumpa dia nak claim duit, aku cakap kat dia macam ni "u lebih baik masuk skolah memandu smula amik lesen baru maaaa.."
boleh tak? boleh tak? agak2x panas tak tinga dia dengar? huhuuh
 ini budak walaupon sakit tapi tak macam owang sakit okeh! tengoklah tu! siap bernyanyi-nyanyi lentok liuk kepala dia sambil duduk atas katil pesakit kat emergency room tu..huuhu.actually dia suka dapat duduk2x gedik santai kat situ..bising mulut mak joyah ni..berapa kali aku suh dia senyap sebab mak kepoh ni bising..spital mana bleh bising sayang! Shhhhhhhhhhhh...(sambil letakkan jari kat mulut) wisya dah pandai tau buat macam tu..tah sapa tah ajar dia...bila kita cakap shhhh ( suh senyap), dia pon mulalah letakan jari dia kat mulut die..hik hik..good girl sayang mama!
 Chit hospital..haruslah tunjuk sebab dengan resit chit ni lah maka aku dapat bil free tanpa kuar duit satu sen pon...hospital yang bayar okeh! alhamdulillah..benefit keje kat spital uols!

oklaaa...apepon aku bersyukur takda apa yang serius berlaku...wisya pon nampaknya dah tak mengerang kesakitan algi..smpai sampai kat umah...terus dia tertido lepas menyusu..bagus ank mama! "yaAllah,kurangilah kesakitan anak ku supaya keesokan harinya pabila dia tersedar dari lenanya, dia tak akan rasa sakit walau sdikit pon...kasihanilah ank sekecil itu yaAllah...Amin yarabal alamin"
yela..tadi doctor ckap,konfirm esok pagi lepas bangun pagi, wisya akan mengalami bengkak yang lebih serius..dan akan berlarutan smpai beberapa hari..doakan ank ku ye kalian!!! amin!
Semoga ank mama cepat sembuh!
anyway,tunggu entry majlis resepsi kak aizan yerk!

 
Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!