Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 28, 2011

Sangat Bangga Dengan Majlis Kakak My BFF

Assalamualaikum...
Musim orang kawin dah mula dahhh...bulan March ni memang aku rasa macam ramai je org nak kawin..antaranya kawan2x and cousin2x aku...Ada yang tarikh sama plak tu...dan kebanyakan member aku kawin adalah pada tarikh 12th & 13th march...kenapa ek? Tertanya2x jugak aku kenapa banyak mmber2x aku kawin time tu..huhuh..
anyway, kat sini aku nak list jemputan kahwin kenalan rapat aku pada bulan March nnti okeh:

12th & 13th March : Haneezan , Chuya , and Yana (ketiga2x nama ni adalah member2x aku masa kat kolej nursing dulu) 
26th March: Kak Haizan (my cousin belah emak)
13th March: majlis kahwin customer aku yg dari Kota tinggi(Huda). die order coklat doorgift dari aku...nak taknak mggu depan kena siapkan jugak smua tempahan...
sebab bukan die sorang yg menempah...kalau uols nak tau, haneezan & chuya pon ade amik tempahan coklat doorgift dari aku tau!
By nextweek aku dah kena mula start buat lorhhh...
Haneezan order: lollipop coklat untuk budak2x punye cenderahati sebanyak 200 batang
Chuya order: coklat filling rose shape sebanyak 300pcs..
My new customer (Huda): order 100 doorgift double coklat. ---> die ni dapat tau pasal bisnes aku melalui mudah.my . Alhamdulillah...rezki anak aku kot...
So,sesape yg ada terbaca pasal entry aku ni..aku ada buat bisnes online secara part time menjual coklat ..smua jenis coklat ade..untuk birthday , untuk yg tersayang,untuk doorgift perkahwinan..even untk makan sndiri pon boleh..sape2x yg berminat nak tengok or nak order coklat2x aku tu boleh masuk ke laman pesbuk bisnes aku ni di FianieDeco homemade or  ke blog fianieDeco . Boleh tengok2x n pilih yerk..anyway thanx for ur support!

okla...sambung pasal citer yg sebenarnye aku nak citer ek...lupe diri plak promot bisnez..ahaks.
actually semalam aku pergi ke jemputan kahwin kakak kepada bff aku ,Sharifah Mahani atau nama glemernye ,Anie! She's the only foreva fren for me!Pendek kata, dialah  Kawan baik,susah senang,duka tawa, shabat sejati,permata dilautan dan sahabat dunia akhirat aku...my beloved n foreva fren after ,Cik Anie! Aku takde sahabat sejati lain selain drp Anie! Dan aku mgkin takkan jumpe sahabat seperti dia smpai bila2x aku rasa..bertuah kan aku punya sahabat sejati seperti dia?
Die ni sebenarnye still belajar kat Sabah dalam bidang psikology. Tapi dah nak abis dah...bulan Mei ni tamatlah pengajian die kat bumi yg jauh beribu batu dri aku! tapi apepon..ko tetap kat ati aku ani..."jauh dimata ,dekat dihati"...
So, die balik n mintak cuti dari kampus die untuk balik ke jb semata2x nak raikan wedding kher beloved sister , kak Com atau nama sbnar die Sharifah Talha...haa..depa ni keturunan arab okeh!

So, semalam jam 1ptg camtu,aku n family telah pergi ke majlis kak Com di Dewan KAstam Johor Bahru. Family aku n Family ani memang agak close sejak dulu lagi sebab family kami tahu mcam mana keutuhan dan kekukuhan talian persahabatan kami...pendek kata..kalau aku cakap aku kuar ngan anie...mak aku langsung tak kesah...kalau aku tak balik umah pon,mak aku akan faham...yela...sometimes bile kami nak mengisi masa berdua bila dah lama tak berjumpa,kami sewa hotel or aku sndiri bermalam kat umah ani...dan sometimes ani yg bermalam kat umah aku....see....rapat tak weols? macam tu sekali kepercayaan mak bapak kami terhadap persahabatan murni kami ini...dan hubungan family ani n family aku ibarat dah macam bersaudara dah...kalau hari raya or ade majlis, masing2x kunjung mengunjungi. alhamdulillah...aku bertemu sahabat seperti anie dan syukur kuarga anie sangat baik trhadap aku. 
Kak Com pon antara adik beradik Anie yg aku rapat jugak..best kawan ngan kak com..die kuat tentang hal2x agama..dan tiapkali bersama kak Com, kak com tak pernah lupe menasihati kami berdua. Yelah..aku dah takde kakak kan...bile bersama Kak Com, aku rasa macam kakak aku sndiri..Sayang kak Com! Dan pada tanggal 27th February, kak Com bertemu jodohnya...alhamdulillah..bukan ape..kalau sebelom ni, kak com selalu rendah diri...die selalu merasakan tiada sape yang nak kan dia..tapi aku n anie selalu sangkal kata2xnya...
mungkin sebab die tiada rupa yg membuatkan kak com jadi terlalu rendah diri...tapi ape yang aku bangga ngan kak com, die selalu menutup keresahan dirinya dengan sikapnye yg semulajadi suke melawak tu...kak com memang kelakar...aku sering ketawa bile bersama kak com. Walaupon die kuat agama/alim dgn penampilannye yang berjubah dan bertudung labuh sentiasa tu, tapi die takdelah kolot sangat..mgkin pengalaman die mase study kat UIA dulu banyak mengajar die tentang bersosial...

Dan sekali lagi alhamdulillah kak Com bertemu jodohnya dengan lelaki yg berasal dari Benut pontian dan juga kuat agama seperti dirinya...alhamdulillah...benar "Orang yang baik,akan dijodohkan dgn yg terbaik" Aku happy kalau kak Com happy..---> mode terharu n sedih plakkan..sebab aku ngan kuarga Anie dah macam darah daging aku sejak kami mula berkawan pada tahun 1994(form 1)...aku dipertemukan ngan anie sejak masuk tingkatan 1 di sekolah SIGS Jb...dan tak sangka persahabatan yg kami bina itu sudah hampir 17 tahun lamanya...wah! hebat bukan persahabtan kami? aku sayang ko n kuarga ko anie! aku tak dapat bayangkan kalau aku kehilangan anie dan aku pasti anie juga takut akan kehilangan aku! Sebab aku rasa,pasti lepas itu aku sukar nak mencari sahabat setia sperti anie...

okkla...berbalik pada citer perkahwinan kak com...kami smpai ke majlis kak com dalam oukul 1.30pm gitu..sampai2x je trus salam n peluk cium mak anie,Mkcik Raonah,Seorg guru penolong kanan kat sekolah kebangsaan di jb. Lama rasanya tak jumpa makcik Raonah...dari riak mukanya tadi...emak ani tu macam rindu sangat kat kami sekuarga..last mak n ayah aku n anie berjumpa ialah masa majlis perkahwinan aku...boleh tahan lama kan..mgkin masing2x sibuk..walaupon umah kami tidaklah jauh mana..apepon..jom layan gambo jela yerk.
 Busu azhar yang dah nak balik ke sekolah asramanya semula...mean,lepas balik dai kenduri kak com ni,emak n ayah nak antar etrus Azhar balik ke asrama..tapi aku tak ikot pon..darwisya je ikot..sbb mama n abah nye nak berdeting berduaan tgok wayang..hihiks..errr..tapi busu azhar pon actually yg minta wisya ikut sebab busu rindu kat wisya..
 Haruslah mama n anak bergambo berdua kan bile dah santek camni..hihiks
 budak yang seksi! atok yang cakap eh..bukan mama!
 smpai2x je terus mencekik sebab tengah kebulur...kawin kak com ni aku tak rewang sangat sebab majlis pon buat kat dewan kan...so, dah ade petuga2xnya..huhu.tapi anie,kalau ko yang kawin, akan aku rewang umah ko 4 ari 4 malam pon xpe..harussss...bff nak kawin kan...walaopon mase aku kawin ko tak dapat datang sebab ko mase tu nak exam kat sabah..xpe...aku faham. walaupon kesedihan..wuwuwu...actually frankly speaking,aku masih terkilan bilaman anie tak dapat dtg mase aku kawin dulu..hmm..takpelah anie..yg pasti,majlis ko nanti,aku datang okeh...uols mesti terkujatkan...anie ni belom kahwin lagi...doakan untuk die yerk...aku selalu doakan anie dpt jodoh yg baik satu hari nanti...walaupon kami dah masuk 30 thn..kami sebaya okeh.
 Darwisya yang tak reti duduk diam sepanjang majlis...mama makan, busu yg jaga...sebab busu dah makan dulu dah...nasib baik mulut die tak bising hari tu..kalau idak..malu yo! mulut budak kecik ni dah makin bising okeh...kepoh budak nih...! dahlah belom pandai bercakap sangat..kalau bising pon,kuar bahasa2x korea je dri mulut die..hihiks..kadang2x nak tergelak dengar die kepochi tu..
 haa...semalam aku ade cakap pasal kelainan majlis kak Com kan? inilah kelainan die uols! ce tengok betul2x...ade kerusi tetamu, meja makan beradab kan? tapi,perasan tak ape yg tak ade kat dalam gambo tu? 
Yerppp...pelamin! kak Com memang taknak bersanding...die rejek awal2x untuk bersanding bagai ni...ade tak ade pon,die cuma buat makan beradab je...pelik kan? tapi benar...dlam banyak2x majlis..inilah pestime aku jumpe majlis kahwin yang tak ade pelamin...kak com memang taknak! lucky husband die pon taknak bersanding sebenarnye...mean, persetujuan dua2x belah pihaklah...
see...kak com memang kuat tentang hal agama...kalau die kata benda tu tak wajib..die takkan buat benda tu..menurut kata anie, ikutkan die taknak buat majlis pon ,nikah pon dah cukup tapi disebabkan taknak org salah faham dan buat pon dengan tujuan nak bgtau kenalan dan sedara mara yang die dah bernikah,maka die pon setuju...huhu...hebatkan die! aku vangga ngan die
 just ade makan damai/beradab je...so simple but nice!
 kami bergambar dengan adik anie yang second last iaitu Acha atau nama sebenarnye sharifah maimunah. malangnya adik bongsu ani si ateh atau nama sebenarnye sharifah Fatehah tu tak dapat balik tengok kakaknye kawin sebab die belajar kat melaka..tapi takde orang nak amik die..nak balik naik bas, pak habib a.k.a bapak anie tak aksi..risau katanya..nak taknak terpaksalah die redha tak balik..takpe Ateh,doa Ateh dari jauh untuk kak com awk pon dah cukup hokeh. Acha ni pulak belajar kat UIA dalam bidang pendidikan kaunseling..kuar esok jadik cikgu laa...haa..lupe nak cakap, kak com pon cikgu gak.die mengajar di sekolah swasta. see...adik beradik anie memang pandai2x kan..bertuah makcik Raonah dapat anak pandai2x belaka..alhamdulilah..kak fiza tumpang gembira tgok kejayaan uols..
 mase ni jumpe pengantin kat bilik..datang2x dorang masih tgh bersiap lagi..so, sempatlah bersalam dan ucapkan tahniah buat kak com..yerp..inilah kak com kesayangan saya tu...santekkan die dah solek? tp kalau uols nak tau..hatinye resah gelisah lepas disolekkan begitu rupa..sbb die memang tak biasa disolek...jadi, die jadi malu ...lagipon die memang tak suke disolek tebal camtu..maklumlaa..org alim macam kak com memang begitu kan..hmm
 berserinya kak com hari tu..."Selamat Pengantin Baru kak Com,Semoga ikatan yang terbina ini berkekalan hingga hujung nyawa, amin"
 Pengantin yang dah mula nak berarak..cube uols tengok baju kak com..sangat simple kan? die yang tempah sendiri baju pengantinnya tu..di memang nak nampak simple dn tak terlalu cantik...sangat beruntung suami kak com memiliki gadis seperti kak com yg sangat bersederhana kan..tak macam gadis skang ni...yang nak hebat dan jelita dimata umum yg menghadiri perkahwinan mereka....subhanallah...
jelas wajah kak com nampak malu2x bila orang ramai berkerumun pada die..heheh..sungguh muslimah keperibadian mu kak com...moga fiza bakal menjejaki langkah kak com
 ade tak ade pon..kat sini ajelah mempelai sederhana ini diraikan tanpa pelamin..persandingan yang sangat hebat aku rasa! kerna mereka buat majlis sebgini bukan sebab tiada duit tapi mereka suke bersederhana dan hanya melakukan yang wajib saja..YaAllah...sungguh suci sifatmu wahai kuarga yg bersederhana!  amat sukar nak jumpa orang yg macam ni kan?
 errr..ape pulak dh ni? Anie pakaikan aku gelang? wohhoooo..itu gelang bukan sebarang gelang tau..itu gelang ani bawak dari sabah..gelang mutiara asli dari sabah..itu kalu beli tu mau kopak duit hamba...tapi, sebenarnye itulah hadiah pmberian istimewa dari anie untuk aku bff nya! anie belikan aku sempena harijadi aku pada 19th february..die memang ade cakap ngan aku yang die ade sesuatu istimewa untuk aku bila balik jb tgok kak com kawin nanti....tak sangka die nak bagi gelang ni..thank u so much my fren! i luv u my bff! Sebenarnye anie pakaikan pada tangan aku sebab die nak tunjukkan demo cara pemakaian gelang tu sebenarnye...hihihi
 inilah die my bff aku foreva n after...aku memang takkan jumpe sahabat setia seperti anie walau ke pelosok mana pon aku pergi...serius! i luv u darling !
 Sempat berposing ngan anie n sedara die sebelom nak balik..mase ni kak com dah nak berarak ke dewan dah
 last but not least..bergambo ngan emak kesayangan anie n makcik kesayangan aku makcik Raonah bersama emak aku.....anyway tahniah once again untuk kak com n asben dan makcik raonah gak sebab dah dapat menantu baru lagi..moga2x cepat dpt baby yerk kak com!
 sebelom balik..harus berposing dulu....mama darwisya yang dah lama tak pakai kebaya mahupon kebarung...ini kebarung raya tahun lepas daaa....sebenarnye tak suke sgt pakai kebaya..kebarung okey lagi..longgar skit..dr kebaya kan...
oklaaa...daaaaa....jumpe dilain entry dengan kesah2x majlis perkahwinan yg aku attend lepas ni okeh..
Doorgift bag...sangat sedap itu kerepek
saja nak tayang gelang mutiara sabah pemberian dari ani..cantikkan? thanx ani!

 
Nak tambah duit selain Nuffnang? Klik2 banner bawah!! www.tips-fb.com

2 comments:

mr_mrs mikko said...

mmg musim kawen kan skrg ni..
huhuhu...
adeh. ingatkan musim cuti skolah ni,
mo rest laa...
skali banyak pla org kawen..
adoyai.

Mama Darwisya a.k.a Fiza Qadida said...

haahla...musim org kawinkan skang....ade yg sama tarikh plak tu...haruslah ade kenduri yg tak dpt nak pegi nnt..huhu

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!