Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 2, 2011

Hujan dan Demam!



   Hujan di JB semakin berkurangan sejak semalam..Syukur Alhamdulillah...harap ianya tak berlarutan la gamaknye..amin! Bukan ape...kesian kat mangsa2x  banjir ..dengar kata,Kota Tinggi pon banjir...cuba lihat gambar diatas..gambar banjir di kota tinggi. yaAllah,takut tragedi kembali lagi mcm dulu..igt tak kejadian banjir yg teruk pernah berlaku di akwasan kota tinggi? Yg peliknye..banjir terjadi di kawasan bandar kota....kampung2x cuma sebahagian jer...subhanallah...
Dan, pagi ni nampaknye hujan dah stop ...kalau mcm semalam..ade gak gerimis pagi2x...hari ni alhamdulillah...hari makin terang...sykur..syukur..syukur...YaAllah..lindungilah kami smua dari bencana buruk spt banjir yaAllah..kami mohon agar dihentikan seketika hujan rahmatmu YaAllah..demi kesejahteraan umat..amin!


Ni nak crita..Darwisya ankku demam..mungkin keadaan cuaca skang ni yg buat die jadi tak sihat...mulanya masa hari ahad yg lalu..badannye dah mula rasa dedar...neneknye yg perasan badannya rasa panas...
so, aku direct bagi ubat demam(paracetamol) yg memang dah kujadikan stok di rumah...cuma ubat montot supp je takde kat rumah...harap2x demamnye tak teruk..berkata ku dalam hati...yelah..kalau dah high sangat..kena gak bg ubat supp tu..tp takde dlm stok..lupe nak mintak doctor mase check up haritu...
lepas ku bagi syrup demam...ku tidokan darwisya dan alhamdulillah..keesokan pagi bile die terjaga dr tido...badannya dah tak panas..dah mula kebah..syukur...lega aku nak pergi kerja pagi isnin yg lalu...
then,aku ade pesan dgn emakku supaya cpt2x call aku di tmpt keje kalau suhunye naik smula...
Alhamdulillah...langsung takde panggilan dr emak sepanjang aku bekerja haritu..hati dah agak lega sikit...tp waktu lunch aku call emak..emak ckp darwisya badan masih dedar tp takdelah panas sgt...emak dah bagi ubat katanya....okeh..aku lega disitu...


bila belah malam plak..darwisya badannya mula panas lagi mcm malam ahad haritu...die pon mula rimas dan tak selesa...dah taknak main cam selalu..asyik nak merengek je..pastu dok nak berdukung jerk...dah sahlah die tak sihat lagik! mgkin bila malam,simptom demamnye tu datang balik gaknye..sebb mak ckp..waktu siang..darwisya aktif...banyak main mcm  biasa...kuat mamam..
tp bile malam je buat hal...so,teraksalah malam tadi aku melayan kerenah si kecik tu...pastu tanda2x batuk mcm menyerangi darwisya..die dah mula batuk2x kecil...so, stok ubat batuk utk die mmg ade dlm stok kat umah..ku pon terus bagi die ubat batuk lepas dah bagi minum susu n ubat demam....ubat batuk mesti bagi yg terakhir dan kalu bagi ubat abtuk..takl perlu kasi air masak..kalu tak,ianya tak berkesan..sbb tu aku bgi mase last sekali..
okeh..dgn rasminya..malam tadi aku pecah rekod..tido awal..gara2x nak tidokan wisya..baisalah wisya lepas dpt ubat batuk...mata dah kuyu2x gitu...ku pon mmg nak tidokan die cpt sbb penat sgt nak jaga die dlm keadaan tak sehat ni...macam2x weh kerenah die....better aku tidokan die..so, aku n mr hubby sama2x tidokan die...mase rasenya abru lepas maghrib...
korang tau tak..bila ku sedar2x..jam dah pukul 1 pagi!! ayyo!!! aku tak sedar langsung bila amsa aku terlelap...tengok2x ..mr hubby tengah ngadap laptop!
mr hubby ckp "syg dah tertido sekali ngan wisya tadi...penat sgt agaknye syg tu! dah ..tido jerk..esok syg nak kije.."
huk...memang pecah rekod aku tido awal smalam...pastu bile etrjaga,bukan terus segar..makin lembik aku rasa badan aku..lemah yg teramat..sempat aku ckp ngan mr hubby "aduyaiii..lemahnye abdan..rasanya tido banyak pon badan jadik makin lemah lah.."
hubby mengiya kan jerk...pastu ku terus sambung tido...huhu


Actually malam tadi ku agak sdikit risau ngan keadaan wisya..dalam ahti...rasa nak bawak wisya gi jumpa doctor...maybe kalu ekna admit..admit kan jerk terus..lagipon spital yg bayar..ku tak yah kaur sesen pon...tp tetiba mr hubby ckp.."nnti dulu...badan die pon malam di takde la panas sgt..kesian plak tgok die masuk wad nnt..kena cucuk la.."
huhu..so,mr hubby ckp..kalo esok demam wisya still on off..on off gak..barulah decide bawak die gi spital n warded..bukan pe..risaula.sejak dpt tau ank staff kat spital aku semalam kena H1N1..haaaaa..jgn tak tau...penyakit ni masih menular lagi tau kat spital ku..hmmm..harap2x kami smua dijauhkan dr penyakit berbahaya mcm ni..
so, pagi tadi mase nak kaur umah..da pesan ngan emak n mr hubby supaya call aku kat spital kalo demam darwisya makin teruk...itu je pesanan aku. masa kuar tadi pon..die masih nyenyak..alhamdulillah...


neway..hari ni..daku last keje...esok choti 2 hari ..choti CNY..besh nye!! tak sbr! nak rehat kat umah! dah penat keje! huhuhu...
errkkkk...tp ko jangan buat2x lupe puan Fiza...!!! ko oncall choti 2 hari ni tauuuuuuuuuuu!!! uwaaaaaaaaaaaaaa.....huhuhuh...mintak2x la takde kes choti2x nnti!! tolonglah wahai doctor2xku! huhuhu
ok..daaaaaaaaaa...jumpe lagi!
Image Hosted by ImageShack.us
www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!