Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 1, 2011

DARWISYA JUMPA NENEK N ABAH TOK..MAMA JUMPA MIL & FIL...

 JANGAN tergezut yer tgok gamabr encik suami yg sedang memanjat tu..hiks hiks
actually  citer basi ni dah berlaku semggu yg lepas..kami 3 beranak balik umah MIL n FILku di simpang renggam. Rasenya  dah hampir 2 bulan lebih aku tak balik menjenguk dorg kat kampung disebabkan byk acara aku sepanjang bln 11 n 12 yg lalu..keje plak asik oncall jerk..mmg takde masa nak balik kg hubby..
so,mggu lepas baru berpeluang balik menjenguk dorg..kebetulan nak balik pon sbb ade brg or buah tgn  nak diberi pd MIL aku mase aku gi Langkawi aritu.
kami bertolak ke spg renggam dlm kul 3ptg....sebelom tu singgah Mac'D dulu sbb hubby lapar  ngidam nak makan macd..hiks
smpai ke kampung pukul 5pm...dtg2x jer kena bebel gak ngan MIL..hiks
tp xpe..aku ngan MIL ok jerk..MIL aku very the sporting one..FIL apatahlagik...so far..aku sronok ngan kuarga belah hubby aku..adik badik hubby pon xramai..ade 3 org jerk..hubby anak sulung...so..yg bongsu jer ade kat umah..si Fiza adik hubby tgh cuti semester ..die baru nak amsuk thn ke 3 kat Uitm segaamt..
adik hubby yg second(lelaki) keje kat singapore...so,mase kitorg dtg..die takde kat umah..
citer psl gambo kat atas ni..actually FIL aku tgh sibuk dok menyiapkan rumah nya di kampung tu...kawasan laman umah FIL aku ni beso...so..dorg decide nak tambah lagik..kire extend kan lagik ruang ke depan lagilaaa...so, bilik tambah lagik 2...n living room skalik...mmg makin beso dah umah mak ayah hubby aku ni...senang esok2x utk anak cucu cicit berkompol kata dorg..huhu
ade gak la MIL aku nyelit ckp..esok2x fiza n Lan(hubby) boleh tggal kat sini jerk..huahuahua...mak..mintak maaflah ..menantu mak ni bukan tak sudi duduk ngan mak..tp sbb fiza jenis tak suke duduk kat kampong...walaupon andai kata fiza tak keje pon sok..fiza tetap akn menetap di bandar ..lagipon aku kalau boleh takmo la duduk serumah ngan Mertua..bukan ape..org kata dekat bau taik..jauh bau wangi...so..better biarlah berjauhan...so..bila sesekali dtg tu...ade gak rase rindu..hiks ..pendek kata..lainlah skit perasaan tu...klu dekat nnti jemu plak..hahah
tu kat atas ni..hubby tgh sebok tlg FIL bukang umah..klu xde hubby..FIL cume bekerja dgn 2 org kawan baiknye kat kg tu...FIL xnak amik ramais gt sbb nnt truk nak byr upah..itula menurut kata hubby..
 okeh..ni pandangan dr dlm umah yg sdia ade..so..yg ni adalah living room yg dibesarkan lagik..
 ni pon gambo dr dalam umah...yg 2 pintu tu..adalah 2 bilik tidur...so,masuk bilik tidur lama..mertua aku ade 5 bilik tidur laa...huhuhu
 nenek n maksu Wisya sdg memerhatikan ank lelaki sulungnye dan abah tok buat kerja nukang
 belah ptg..sebelom balik jb...(ini keesokan harinye iaitu ari ahad dimana kitorg dah nak balik jb smula dah)
emak hubby ajak kami kerumah nenek hubby kat kampung sebelah..dekat jerk umah nenek hubby ni..kami panggil die Embah..suke embah dpt jmpa cicit nye iaitu si wisya ni...last jumpe mase wisya baru 4 bulan..iaitu mase embah sunatkan wisya pd hari majlis cukur jambul wisya..lma dah...tu yg die teruja tgok wisya dah boleh berjalan dah skang..
gamabr diats ni gambar MIL..Embah n suaminye (ini suami baru..suami yg lama iaitu atok sebenar hubby dah lama meninggal) tak sangkakan embah ni ade hati nak akwen lagik..xpe.atleast ade org temankan die kan...sbb die tggal berdua je kat umah ni...sian
 Mama Darwisya ni mmg soka posing..smpai nenek wisya tegur asik nak bergambooo jerk..hiks...klu mak nak tau..inilah menantu mak!! ahaks

 inilah Embah,nenek hubby dan suami barunya..hiks..Embah ni bidan kat kampung tu...skang pon masih aktif berbidan klu ade org nak bersalin..dulu mase MIL beranakkan hubby..embah la yg sambut..hiks..best kan...emak sndiri yg sambut anak bersalin
 Nenek wisya a.k.a my MIL yg kena bebel oleh embah sbb dah lama tak dtg..hiks...sebenarnye xdela lama sgt tak dtg tp biasalah org tua kan...klu boleh nak hari2x dtg menjenguk mereka..hiks
lepas tu kitorg  singgah kerumah adik emak plak ..umahnye bebetul sebelah umah Embah ,,so,,slalunye die yg slalu tgok2x kan embah dan atok..kami singgah kerumah makcik hubby ni sbb die baru smnggu kehilangan suami yg ade penyakit barah tengkuk....mase meninggal..aku xdpt hadir...so..mase ni baru berkesempatan tgok depa..kesian cucu2x nye..masih rindukan arwah atoknye sbb pergi n balik skolah..arwah yg hantar..lepas ni xtau la mcm mana...sian
 si budak tecik yg semakin aktif kat rumah org..
berlari-lari die kat umah org...smua dok gelakkan die bile die tersembam..hihi..haa..itulah adik MIL aku..yg pakai tuala kat bahu tu
 ni mase kat umah MIL...wisya n maksu Fiza..Fiza ckp...nasib baik aku balik awal smggu dr tarikh die dah balik UiTM..klu tak..tak dpt jumpe wisya...wisya ni anak buah kesayangan maksu ni...asyik kena gomol ngan maksu jerk ..
 sebelom smpai umah kat jb..kami singgah makan kat restoran tmn perling ni..inilah gaya budak tecik yg nak minum air carrot...satu gelas kitorg order tuk dia..hiks..
tp ade insident xbest kat kedai makan ni...yg ,mana..chicken chop yg aku order lambat smpai..tah waiter mana yg sengal..rupanye die tak inform  psl chiken chop aku..nak sejam aku tggu..tu yg aku ngamuk..sumpah lepas ni aku tak dtg situ lagi...grrrrr...dah byk gak restoran yg kena rijek ngan aku..sape buat hal...abis ar korg..huhuhu
Mak nenek ni nak ucap selamat tahuan baru 2011 pada smua !!!
Epi Nu Yer!!! ;P
www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!