Ini Blog Lama Saya...KLIK GAMBAR DI BAWAH UTK BACA!

Create your own banner at mybannermaker.com!

My Online Shop (FianieEshop)

FianieDeco Homemade Coklat

FianieDeco Homemade Coklat
berminat nak order coklat yummy dari Mama Qadida? Sila klik pada Logo FianieDeco di atas. Pasti mama buat yg terbaek untuk kepuasan anda! Mama juga menyediakan penghantaran terus ke rumah orang tersayang anda! Jom cuci mata tengok coklat yummy mama qadida sekarang sebab coklat Mama antara yang termurah dipasaran setakat ini!

My Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 17, 2010

MIMPI APAKAH INI?

Malam tadi ku bermimpi seesorang yg tak sepaptutnye ku mimpi/ingati lagi..
Tp ku tak boleh lari...mimpi itu semakin mengingatkan aku padanya...
makin ku ingin buang jauh mimpi itu makin ia bermain2x di pikiranku..
Dan selepas mimpi itu jugak..ku teringatkan die dan kenangan lalu..
Astagfirullah alazim...subhanallah..
pasti sesiapa yg membaca pelik mengapa ku smpai tahap beristigfar kan?
ku tak mahu tp ia dtg lagi bersama mimpi mlm tadi..
ku cube lupakan smua ni tp ia kembali terpalit dlm ingatanku selepas mimpi itu..
Adakah mimpi yg bersalah?
Tp mengapa aku harus bermimpi spt itu?
mengapa harus aku mimpikan die?
nak kata aku igt kan die...tak jugak...
selama ni ku cube lupekan segala yg telah berlaku..kucuba buang kenangan lalu

malah ku sering cube utk membenci dirinya ..
dan setelah 2 tahun pekahwinanku dgn suami ku...alhamdulilah ..sykur ku tdk lagi diigaui sidia..
alhamdulillah ku dpt melupakan die dan kenangan bersamanye...kerna itu adalah lebih baik ..lagipon apalah guna nak mengingati insan yg tak pernah menghargai aku..

tp adakah dgn hanya mimpi malam tadi ..ku jadi begini?????????????????
ya!!! insan yg kumimpikn malam tadi mmg susah sgt nak menghargai diri ini...dr dulu kini dan mgkin selamanya
senang bginila...dahulu...sebelom ku temui suamiku skrg...ku pernah dipertemukan seorg lelaki yg hanya diri ini yg meminati dirinya...kalian faham kan?
ku mngenalinya sejak kami masih dibangku skolah..
die waktu itu form 5 dan aku hanya selang setahun usianya (form 4)..
kami dipertemukan sewaktu skolahku n skolahnye digabungkan dlm satu acara sorakan utk piala dunia remaja FIFA pd thn 1996..mgkin waktu tu adalah zaman gediks ku...aku bermain pom pom waktu itu..manakala sekolah nya pulak yg mana kesmuanya lelaki juga turut menjadi peserta sorakan utk FIFA tersebut..Sekolah ku juga adalah smuanye perempuan (SIGS jb) dan die EC(English college)

entah mengapa sejak hari pertama sorakan lagi...ku telah terpaku dgn wajah sidia yg waktu itu menjadi salah seorg ketua kami ..
ku sgt tertarik dgn wajah indahnya yg seakan pelakon bollywood...dimana ku sebenarnye mmg berminat dgn wajah2x spt itu..ku suka kan wajah yg ade kacukan hindustan....bgku wajah2x spt itu amat menarik pd pandanganku...sungguh indah ciptaan Tuhan..
Sejak itu..ku menjadi semakin semngat dan happy utk ke acara sorakan yg berlaku di stadium larkin jb itu yg berlangsung selama 6 hari klu xsilap..
ade juga ku dengar2 sepanjang acara itu bukan aku saja yg tertarik dgn sidia malah rakan2 skolah ku yg lain pon ade yg menyebut2x namanya..wah..ini bermakna telah terbukti yg sidia mmg sgt menarik...
tergugat jugak diriku waktu itu..tp alhamdulilah....nmpaknye sepanjang acara itu..ku tak nampak sdikitpon sidia itu berbual2x atau bergendeng2x dgn mana2 permpuan...yelaaa..kadangkala terpikir gak kat ati ni..klu separuh lelaki yg rasa dirinya hensem...kebanyakannya playboy n gatal / gedik ngan perempuan...tp sidia tidak begitu!!! sidia langsung x nampak spt itu..die hanya dgn rakan2x lelaki nye saja...xpernah langsung kulihat die cube nak menggatal dgn kami smua..hukss

dan setelah hari terakhir acara,ku sgt sedih..sbb mgkin selepas ini...ku tdk lagi berpeluang bertemu muka dgn sidia...ah tidakkk..ku menjerit dlm hati..
sejak start skolah menengah,ku xpernah berkawan or menyukai mana2 lelaki..mgkin faktor sekolah yg  kesemuanya perempuan menyebabkan aku menjadi sedemikian..
tp kenapakah dgn lelaki ini ? kenapa aku ssgt berminat dan tertarik dgnnye walau hanya sekali pandang dan sekali pertemuan?sedangkan sebelom ini selalu jugak ku menjumpai lelaki yg ensem dan menarik tp xdela langsung aku berminat dgn mereka2x itu..
hmm..smpai skrng ku tiada jawapan kpd persoalan itu..

dan ku pikir..selepas tamatnye acara itu.ku tdk akn lagi berjumpa dgnnye..mgkin lepas ni..perasaanku terhadapnya akn pergi / berkubur bersama pemergiannya..
tp ternyata ku silap..siapa sngka...selepas beberapa mggu acara itu tamat...kami dipertemukan skali lagi di perhentian bas dimana tmpt ku menaiki bas utk pulang kerumah...selepas habis skolah..'
rupanya sidia juga menaiki bas awam utk pulang kerumahnye..sewaktu aku dn rakanku sedang berbual2x...ku tetiba terdiam seribu bahse apabila terpandangkan wajahnye disebelah sana..die jga sdang bersama rakan2x nye...dan alangkah terkejutnye aku bila mana rupa2xnya sidia pon menaiki bas yg sama utk pulang kerumah...rupanye jarak antara rumah kami tdk jauh..sbb itu kami melalui jalan dan arah yg sma..

Tahlaa..kdg2x rase x sanggup nak meneruskan tulisan ni...mgkinkah ku akn menghancurkan hati seseorg bile membaca nye? jikalau suamiku sndiri yg baca bagaimana?bukankah membawa bahana ?
Astagfirullah...smuanya gara2x mimpi mlm tadi...hurmmm

dipendekkan crita...yg pasti aku dan sidia memulakan perhubungan sebagai  abg dan adik angkat yg mana aku yg memulakannye..krana perasaan minat yg terlalu mendalam..aku memutuskan utk memulakan perkenalan itu dan akhirnye sdia menerima salam perkenalanku ...kelakar kan? abg angkat!!! sbenarnye perhubungan abg dan adik angkat itu hanyalah helah ku saja...janji ku dpt mendekatinye..janji ku dpt mengenali hati budinya...sape tau..ku dpt menarik perhatiannya...seterusnye memikat hati nya sdikit demi sdikit..jahatkah aku? xjujurkah aku dgn perhubungan adik dan abg angkat kami?
maafkan diriku....ku terpaksa berbuat begitu...demi hanya krna dia...
kerna die..ku jadi mcm org bodoh..yg dah x boleh berpikir ape2x...
yg kutahu hanyalah kerna ku 'mencintai' die...
pelikkan cinta pandang pertama ni???

hampir bertahun juga kami berhubungan..itupon mcm biskut..sekejap ade..sekejap xde..
ku perasan..sepanjang perhubungan die seakan x berminat dgn ku..
daku pulak tak habis2x menyembunyikan perasaan ini...ku berlakon sbgi adik dihadapannya..hakikatnye die tak pernah tau kumenaruh hati padanya..mgkin die tahu tp sengaja berpura2 tdk mengetahui..mgkin
ku malu..ku takut utk menunjukkan perasaan cintaku pdnye...mgkin ku takut die tak dpt menerimanye...sbb mase itu die sndiri sudah ade pilihan hati...
...ya!!! die sudah ade pilihan hati...tp ku xpernah peduli...adakalanye bile die ade masalah dgn kekasihnye..die cuba mengadu padaku...ku hanya pendengar setianya...xpee..janji kudekat dgn nye...cemburu....siapa yg x cemburu kan..tp ku tetap mendoakan kebahagiaan nye stiap hari...waktu itu ku seakan redha jika benar die akan dijodohkan dgn kekasihnye itu...aku redha...kerna aku menyayanginya kerna Allah...perasaan dendam xpernah wujud dlm diriku etrhadapnye...aku xkesah walau aku menderita..bgki..asalkan diri org yg aku sayangi bahgia...dah cukup..

adakalanya hubungan kami menyepi seketika...die buat hal nye sndiri dn ku juga begitu...tp ku terus mencintai dirinya dlm diam..tnpa pengetahuan sesape kecuali sahabat baikku ani...
hanya ani dan Allah yg tahu betapa aku sgt mencintainye...dan die..terus menyepi...

kemudian..bile die mgkin ade problem ngan kekasihnye..die dtg kpdku..die melayani aku dgn baik...yaa..mgkin..ku hanya persinggahan utk nye..dtg tika die sunyi...
dan bile die sudah muak dgn diriku...die kembali jauh dr ku..
begitula kalian sebenarnye bentuk hubungan kami selama ni..jika tidak aku yg bertanya khbar setelah menyepi lama..pasti..hubungan kami kan terus berkubur selamanya..
nampak sgt aku yg menarik kan??? dan die ..hanya mengikut 'tarikkan' itu...hurmmm :'(
begitulah seterusnye shingga agak lama juga kami menyepi kembali..

sehinggalah disautu mase dan ketika..ketika kami masing2 sudah mula memasuki alam kerjaya...
ku yg xpernah sekalipon melupainye..cube mnghubunginye kembali..
dan die spt biase..menerima perkhabaran itu spt biase cume ku dpt rasakan ..kali ni seolah jauh berbeza dr biasa...
percantuman kembali hubungan kami setelah lama menyepi kali ini mmg lain...
die melayani aku dgn begitu baik skali..
x mcm selalu yg mcm endah x endah..
rupanye..setelah die menceritakan segalanye..baru kumngerti mengapa die begitu..
die menceritakan segala masalahnye pdku ..
masalah kerja..bekas tunangnye..
waktu itu bru kutahu yg die sudah bertunang dan sudah pula memutuskan tali eprtunangan itu..
die menceritakan segalanye pdku...bahwa die sungguh tdk tahan dgn perilaku tunangye yg slalu berlaku x jujur pdnye..
ku mendengar...perasaan ini hanya Allah yg tahu..
bukanlah aku seronok melihat kedukaannye waktu itu..tp
adakalanye ku rasa bagaikan satu peluang utk hubungan kami....
peluang utk cuba merawat hatinye yg dukaa...

mcm2x yg ku pikirkan waktu itu..
dgn layanannye yg berlainan skali terhadapku.
layanannye mmg tak spt dulu..
die seolah baru sedar dr mimpi utk mula menghargai diriku..
ye...mgkin die telah mula sedar akan perasaanku terhadapnye...
dan hampir setiap hari kami luangkan masa bersama..Danga Bay yg menjadi saksi pertemuan kami..
die suka bawa aku ke tmpt itu kerna die kata..kat JB ni xde tmpat menarik nak pergi selain dr danga bay..hikss..

waktu itu..kurasakan hubungan kami sdikit demi sdikit mula menampakkan kebunga bungaan..mgkin aku yg perasan saja tp hmmmm...hanya kami yg tahu...
die seakan meluahkan hasrat nye pd ku dgn berbagai bentuk kiasan..
ye..lelaki itu mmg tak menunjukkan direct perasaannye..die slalu bermain dgn kiasan....
dr mata dan renungannye..dr body langguage nye..dr susunan kata2ya..
segalanye itu bisa membuatkan aku slalu xdpt tido malam..
seronok ade..happy...gembira...mcm2x yg berbaur di fikrianku...

stiap hari ku bekerja dgn mata yg bersinar..dan muka yg berseri...
rasa mcm bermimpi pon ade....tambah2x lagi..die dah mula sudi dtg beraya kerumahku..jumpe ibuku  di rumah...
hampir stiap hari die berbalas mesej dan menelefonku yg mana jarang skali die berbuat begitu seblom ni..
ade satu mesej dr nye yg tak kan kulupakan shingga kehari ini
"thanx for loving me for the past 10 years.." ..ohh...sungguh shahdu kan ayat itu? waktu itu kubagai yakin merasakan yg die telah mula benar2x menghargai diri ini..
hurmmm..










TETAPI  kusangkakan pelangi itu akan terus kekal di ufuk itu...takkan hilang dr pandangan mata..
ternyata hitunganku silap!!!
ianya hanya mimpi ngeri..
tiba2x .sedang aku mengenang2x kan kebahagiaan masa depan kami..die dtg memberi khabar duka...
die skali algi menghancurkan hati jernihku...
die skali lagi melukakan hati ini..
luka dan kecewa yg tak mgkin kan terubat hgga kini dan mgkin selamanye...

ye...benar antara aku dan die belom pernah berjanji dan sumpah setia..die sndiri tidak beri jnji ape2x pdku...tp sebagai manusia yg sgt mencintainye..aku rasakan smua itu teramatlah pahit...
teramatlah payah utk diri ini menerima segala yg berlaku..
die kata..die xboleh bersamaku...alasannya die tak boleh memberikan kasih sygnye pdku..die dah cuba tp xboleh...
dan yg paling pedih alasan nye yg mgkin benar da mgkin tidak ialah..die ingin kmbali ke pangkuan kekasih hatinye...sbb dah 10 thn die berkawan dgn perempuan itu..
entahlaa..shgga skarang..ku xpernah percaya akan alasan itu.

Fiza tau abg F inginkan perpisahan ini sbb abg F mmg xboleh mencintai fiza...i know that abg..fiza pasti bukan sbb bekas kekasih abg ,abg jadi begitu..

Takpe...aku redha..atleast aku dah cube memikat dirinya..tp ternyata..aku mmg xberjaya dan takkan berjaya..
aku redha..
sbb itu aku memilih DIA (Suamiku)
suamiku amat arif ttg perasaan ku pd insan yg itu (F)
sbb kuslalu bercrita dan mengadu ttg F pd suamiku...
tp mgkin disebabkan  aku terharu dgn kesetiaan suamiku terhadapku..
aku mula jatuh ahti kpdnye...
ku sedar...walau mcm mana ku tggu F sekalipon..ku pasti F takkan dtg kedlm hidupku lagi..

amik masa jugak aku nak melupakan segalanye...
pekenalan dgn suamiku pon semata2x utk cube melupakan F...
dan alhamdulillah..ku berjumpe dgn org yg benar2x mencintai diriku..
dan akhirnye..kami bernikah...Ani juga menasihatkan aku supaya lupakan F dan mulakan hidup baru..

dan skarang..ku pon dah punyai darwisya...yg sgt membahgiakan hidupku...
yaAllah...berdosakah aku yaTuhan?
berdosakah aku mencoretkan tulisan begini?
berdosakah aku pd suamiku?\

Abg,sekiranya abg membaca luahan ini..percayalah....syg hanya sekadar ingin luahkan perasaan lama yg dtg kembali bersama mimpi malam tadi..
apepon perasaan syg etrhadap F...syg tetap menyayangi abgs bgi suami syg..pecayalah...
dan utk F...perasaan benci tak pernah wujud dlm diri ini terhadapmu..
hari2x kudoakan kebahgiaan dirimu...
kudoakan dirimu bertemu  jodoh suatu hari nnt..dn ku dengar2x dirimu bakal berkahwin xlama lagi..syukurlaaa..
doaku..kite buatlah haluan kite masing2x...kenangan lama pastikan terus tggal kenangan...
ku redha dgn ape yg terjadi ..dan kuanggap..idup ini adalah pentas dunia...lakonan insani...
dan episod hidupku dgn F adalah salah satu babak dlm pentas ini...
ku redha...harapanku agar allah sntiasa disisi kite smuaa....amin.. www.tips-fb.com

0 comments:

previous previous previous
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Blogwalking!

OUR SWEET MOMENTS TOGETHER
I love u Abang!!!
Image Hosted by ImageShack.us

anda klik..anda dapat duit

banner

create your own banner at mybannermaker.com!